آنکارا در خصوص ربوده شدن ۲۸ راننده کامیون ترک در عراق تحقیق می‌کند

آنکارا در خصوص ربوده شدن 28 راننده کامیون ترک در عراق تحقیق می‌کند

خبرگزاری تسنیم: مقام‌های رسمی ترکیه اعلام کردند، آنکارا در خصوص گزارش‌های منتشر شده در زمینه ربوده شدن ۲۸ راننده کامیون که در حال حمل سوخت به شهر موصل در شمال عراق بوده اند تحقیق می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شبه نظامیان وابسته به القاعده کنترل شهر موصل در شمال عراق را در اختیار گرفته اند و گزارش هایی در خصوص ربوده شدن 28 راننده کامیون که سوخت از ترکیه به عراق حمل می کرده اند منتشر شده است.

بر اساس این گزارش رسانه های خبری ترکیه اعلام کردند، این رانندگان کامیون توسط گروه داعش ربوده شده اند. این کامیون ها در حال انتقال سوخت مورد نیاز نیروگاه شهر موصل بودند. یک مقام رسمی دولت ترکیه تاکید کرد: اوضاع شهر موصل نگران کننده است. ما به شدت نگران وضعیت 28 راننده کامیون هستیم. ما در حال تلاش برای تایید این گزارش ها از طریق دفاتر کنسولی خود هستیم ولی تاکنون به چیزی دست پیدا نکرده ایم.

یکی از شرکت های حمل و نقل ترکیه در شهر آدانا نیز که سوخت به موصل منتقل می کند اعلام کرد: تماس این شرکت با برخی رانندگان کامیون قطع شده و احتمالا این افراد ربوده شده اند. دستگاه های تلفن همراه رانندگان خاموش شده است. دفتر نخست وزیری ترکیه نیز اعلام کرد، در خصوص این مساله تحقیق خواهد کرد. وزیر حمل و نقل ترکیه نیز تاکید کرد: هیچ اطلاعی در خصوص ربوده شدن این افراد ندارد.

3 افسر ارشد ارتش عراق نیز تایید کردند که کنترل شهر موصل هم اکنون در اختیار گروه داعش قرار گرفته است. ترکیه سالهاست که فرآورده های نفتی مورد نیاز عراق را تامین می کند. کمبود ظرفیت پالایشگاهی موجب شده تا عراق بخش مهمی از فراورده های نفتی مورد نیاز خود را وارد کند.

گروه داعش فعالیت زیادی نیز در سوریه دارد و کنترل مناطق وسیعی از مرزهای سوریه و ترکیه را در اختیار گرفته است.
انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت