تولید پلوتونیوم آب سنگین اراک به زیر یک کیلو می‌رسد

تولید پلوتونیوم آب سنگین اراک به زیر یک کیلو می‌رسد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان انرژی اتمی از مصوبه هیئت دولت برای عملیاتی کردن تاسیس ۲ نیروگاه هسته‌ای خبر داد و گفت: نیاز اولیه ما برای غنی سازی‌ تا ۷-۸ سال آینده نیروگاه بوشهر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم تجلیل از اساتید برتر دانشگاه‌های ایران که توسط بانک پاسارگاد در دانشگاه خاتم برگزار شده بود، در پاسخ به خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه ایران همواره در مذاکرات تاکید دارد غنی‌سازی را براساس نیاز انجام خواهد داد، در حال حاضر به چه تعداد سانتریفیوژ احتیاج داریم؟، اظهار داشت: این را ما نمی‌گوییم، خود بیانیه مشترک و اقدام مشترک می‌گوید که غنی‌سازی باید براساس نیازهای اولیه ایران تعریف شود. 

وی در پاسخ به تاکید خبرنگار ما مبنی بر اینکه هم‌اکنون به چه میزان سانتریفیوژ احتیاج داریم، گفت: مهمترین نیاز عملی ما در 7-8 سال آینده نیروگاه بوشهر است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به نزدیک بودن زمان مذاکرات 1+5 آیا بنا نیست وارد متن توافقنامه شویم، گفت: الان زمان مناسبی برای صحبت و شرح این مساله نیست و بگذارید یک مقدار مسائل جلو برود و بعد درباره آن اظهارنظر کنیم.

* مذاکرات با روس‌ها/ توافق دولت برای ایجاد دو نیروگاه هسته‌ای

صالحی درباره مذاکرات با روس‌ها برای ایجاد 8 نیروگاه هسته‌ای گفت: در حال مذاکره هستیم و امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور به نتیجه نهایی برسیم.

وی اضافه کرد: فعلا تاسیس 8 نیروگاه یک بحث درازمدت است و در کوتاه‌مدت طبق مصوبه دولت 2 نیروگاه را عملیاتی خواهیم کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره وضعیت آب سنگین اراک تصریح کرد: ما داریم باز طراحی می‌کنیم که میزان تولید پلوتونیم را از 9 الی 10 کیلو به زیر یک کیلو برسانیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه