تحریم‌ها موجب پیشرفت صنعت تعمیر هواپیما در ایران شده است

تحریم‌ها موجب پیشرفت صنعت تعمیر هواپیما در ایران شده است

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل ایران ایر با اشاره به این که تحریم ها موجب پیشرفت ایران در تعمیر هواپیماها شده است گفت: «ما در حال حاضر بسیاری از هواپیماها را در داخل اورهال می کنیم.»

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرهاد پرورش به بلومبرگ گفت: ایران ایر برای تامین قطعات یدکی جهت تعمیر ناوگان حمل و  نقل هوایی خود در طول شش ماهه تعلیق تحریم های آمریکا تلاش می کند.
این شرکت قراردادهایی را برای تامین تجهیزات و اورهال مرتبط با ایمنی هواپیماها با شرکت های خارجی  منعقد کرده است که بر اساس توافق ژنو مجاز اعلام شده اند و روند پرداخت ها و نقل و انتقال قطعات باید تا روز 20 جولای به اتمام برسد. ایران ایر پیش از این 10 هواپیمای خود را به دلیل نبود قطعات یدکی از خط خارج کرده است.
مدیرعامل ایران ایر که در حاشیه یک صنعت هوانوردی در قطر سخن می گفت افزود: «برای سال های متمادی هیچ قرارداد مستقیمی وجود نداشته است...مسلم است که ایجاد ارتباطات و قراردادهای جدید زمان می برد و شش ماه زمان، برای انجام دادن همه این کارها، کافی نیست.»
مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 در حالی قرار است روز 16 ژوئن در وین از سر گرفته شود که تنها حدود یک ماه زمان تا پایان فرصت شش ماهه مذاکرات باقی مانده است. شرکت های هواپیما سازی بوئینگ و جنرال الکتریک از شرکت هایی هستند که توانسته اند مجوز صادرات تجهیزات به ایران در طول فرصت شش ماهه را اخذ کنند.
مدیرعامل ایران دایر افزود: «برخی شرکت ها توانسته اند مجوزهای لازم را بگیرند و ما توانستیم با آنها کار را پیش ببریم...شروع کار خوب بوده است.»
پرورش در ادامه گفت، ایران ایر قصد دارد از ماه آگوست پروازها به شانگهای را با استفاده از یک بوئینگ 747 آغاز کند و پروازها به مسکو را نیز که پس از زمین گیر شدن بوئینگ های 727 این مسیر، متوقف شده بود، با یک ایرباس ای 300 یا ای 320 از سر خواهد گرفت.
مدیرعامل ایران ایر اضافه کرد: «اکثر شرکت های هواپیماسازی غربی علاقمند (به همکاری) هستند، زیرا آنها احساس می کنند که اگر درها باز شوند، باید در آنجا (ایران) باشند...بسیاری از آنها قبلا با ما تماس گرفته اند. آنها می خواهند هواپیماهای خود را به ایران بفروشند، زیرا در ایران پتانسیل عظیمی وجود دارد.»
پرورش گفت بخش عمده ناوگان فعلی ما بر هواپیماهای ای 300 و ای 310 پهن پیکر متکی است که ایرباس سال ها قبل تولید آنها را متوقف کرده است و همچنین هواپیماهای ای 320 برای مسیرهای کوتاه. ما همچنین چند هواپیمای 747 و فوکر 100 در اختیار داریم. 7 فروند از هواپیماهایی که در حال حاضر قادر به پرواز نیستند، در صورت رسیدن قطعات و تعمیرات مناسب می توانند مجددا پرواز کنند.
پرورش افزود بحران کمبود قطعات هواپیما موجب تشویق رشد صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما در داخل ایران شده است. «توانایی ها و پتانسیل در داخل ایران افزایش یافته است...ما در حال حاضر بسیاری از هواپیماها را در داخل اورهال می کنیم.»
انتهای پیام/ 66
 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه