دستور ویژه رئیس‌جمهور برای چهاربانده کردن جاده خوی به قطور

دستور ویژه رئیس‌جمهور برای چهاربانده کردن جاده خوی به قطور

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور بعد از بازگشت از سفر ترکیه، دستور چهاربانده کردن جاده خوی به قطور را به وزیر راه و شهرسازی صادر کرد.

موید حسینی صدر  در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با تبریک میلاد حضرت صاحب الزمان (عج)  به همه مردم ایران به ویژه مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره، اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در آستانه عید بزرگ نیمه شعبان و سالروز تولد منجی بزرگ عالم بشریت، خبر بسیار مسرت بخشی را به اطلاع عموم مردم بزرگوار خوی و چایپاره برسانم.

وی با تقدیر و تشکر از اقدام رئیس جمهور افزود: پس از پیگیری های چند ساله و با توجه به توافقات به عمل آمده در سفرموفقیت آمیز ترکیه، آقای روحانی بعد از بازگشت در نخسیتن جلسه هیئت دولت خطاب به وزیر راه و شهرسازی دستور تعریض، بهسازی و چهاربانده کردن جاده خوی- قطور- رازی را صادر کرد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اعلام اینکه به زودی مطالعات تعریض جاده خوی به قطور آغاز خواهد شد، تصریح کرد: بر اساس دستور رئیس جمهور، تعریض و چهاربانده کردن این جاده باید در دو سال به اتمام برسد، بنابراین بزودی شاهد آغاز اجرای مطالعاتی این پروژه عظیم خواهیم شد.

صدر گفت: مقرر شده برای اصلاح مسیر و همچنین ایمن سازی بیشتر جاده خوی به قطور احداث چندین دهنه پل و هم چنین در صورت نیاز تونل نیز در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس گروه دوستی ایران و ترکیه، تعریض جاده خوی به  قطور را در توسعه مرز رازی بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: همزمان با تعریض و چهاربانده کردن این جاده باید توسعه و تجهیز مرز رازی نیز انجام شود تا فعالیت 24 ساعته و همچنین ترانزیت کالا از این مرز انجام شود.

صدر مرز رازی را یکی از دروازه های مهم اقتصادی کشور خواند و اظهار کرد: با توسعه این مرز و آغاز صادرات و واردات کالا از آن ضمن کمک به رونق اقتصادی کشور شاهد توسعه روزافزون شمال آذربایجان غربی نیز خواهیم شد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon