اتحادیه عرب نشست فوق‌العاده برای بررسی تحولات عراق برگزار می‌کند

اتحادیه عرب نشست فوق‌العاده برای بررسی تحولات عراق برگزار می‌کند

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل اتحادیه عرب از برگزاری نشست فوق العاده برای بررسی تحولات اخیر عراق طی یکشنبه آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه نیوز، "نبیل العربی"، دبیرکل اتحادیه عرب روز پنجشنبه اعلام کرد که بررسی اوضاع خطرناک در عراق در دستور کار این اتحادیه قرار دارد و مقرر گردید روز یکشنبه آینده در سطح نمایندگان دائم نشستی فوق العاده بدین منظور برگزار شود.

نبیل العربی امروز پنجشنبه طی سخنانی ضمن ابراز نگرانی درباره تشدید موج انفجارها و عملیات تروریستی علیه شهروندان عراقی گفت: با هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق درباره تحولات کنونی این کشور تلفنی گفتگو کردم.

دبیرکل اتحادیه عرب "فعالیت های جنایت آمیزی که سازمان تروریستی داعش در عراق انجام داده است" را محکوم و بر "اهمیت افزایش تلاش های همه احزاب و ائتلاف های سیاسی و ملی عراق برای مبارزه با تروریسم و حمایت از وحدت و امنیت این کشور" تاکید کرد.

نبیل العربی گفت: اتحادیه عرب از همه تلاش هایی که دولت عراق برای مقابله با تروریسم انجام می دهد، حمایت می کند و در عین حال انجام توافق ملی عراق در این مرحله خطرناک که امنیت این کشور را تهدید می کند، ضرورت دارد.

گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش طی روزهای گذشته با حمله به استان نینوا، کنترل شهر موصل در این استان را در دست گرفته بود و سپس به‌ سمت استان صلاح‌الدین در عراق سرازیر شده و بخش‌هایی از آن را به اشغال خود درآورد.

یک روز پس از اشغال این مناطق، ارتش عراق موفق شد کنترل شهرهای تکریت و کرکوک را در دست خود بگیرد و از اختیار عناصر تررویستی خارج کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان