لارستان در زمره شهرهای مناطق محروم قرار گیرد


لارستان در زمره شهرهای مناطق محروم قرار گیرد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه لار، با اشاره به محرومیت‌های شهرستان لارستان، گفت: تقاضای ما از دولت این است که لارستان در زمره مناطق محروم کشور قلمداد شود و در هزینه آب، برق و گاز تخفیف قائل شوند تا مرم این منطقه از نظر اقتصادی در مضیقه نباشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لارستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجتبی نوربخش، در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر لار با تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، حضرت ولی عصر(عج)، اظهار کرد: خدواند متعال برای ما در زمان غیبت وظایفی را تعیین کرده که یکی از وظایف فراهم‌سازی زمینه برای تشریف‌فرمایی حضرت حجت(عج) است.

وی افزود: منتظر واقعی کسی است که زندگی او مورد رضایت امام زمان(عج) باشد و کارنامه اعمال او به امضای آن امام عزیز برسد و به همین دلیل باید در تمام امور خود، بسیار هوشیار باشیم که در راهی غیر از رضایت حضرت حق و این امام بزرگوار گام برنداریم، تا زندگی ما مورد تأیید امام عصر(عج) قرار گیرد.

امام جمعه لار، با فانی دانستن زندگی دنیوی، خطاب به نمازگزاران خاطر نشان کرد: بیاید تا فرصت داریم، به فکر آخرت خود باشیم و در بیعتی که با امام زمان(عج) خود بسته‌ایم، استوار باشیم.

وی با تشکر از پرپاکنندگان مراسم‌های جشن، احیاء و چراغانی و آذین‌بندی خیابان‌های سطح شهر لار، افزود: جامعه را باید به سویی رهنمون کرد که جامعه آماده تشریف‌فرمایی امام عصر (عج) باشد.

حجت‌الاسلام نوربخش با توصیه به نمازگزاران گفت: بیایید همه در حق همدیگر دعا کنیم، چرا که دعای مومن برای مومن خیلی اثر دارد و به استجابت نزدیک است.

وی تصریح کرد: همه ما مسلمانان وظیفه داریم که پشتیبان برادران دینی خود باشیم و برای نابودی تکفیری‌ها، سلفی‌ها، وهابی‌ها و تروریست‌ها که باعث ناامنی در کشورهای اسلامی شده‌اند، دعا کنیم.

امام جمعه لار با تقدیر از برپاکنندگان مراسم سالروز رحلت آیت‌الله آیت‌اللهی(ره)، افزود: وظیفه همه ماست تا با برپا کردن چنین مراسم‌هایی، قدردان همه علماء باشیم و برنامه‌های در خور شأن این عزیزان اجرا کنیم.

وی با عرض تسلیت مجدد درگذشت پدر شهیدان شیردم، گفت: وجود پدران و مادران شهدا برای جامعه ما مایه برکت و عزت است.

حجت‌الاسلام نوربخش با تبریک هفته جهاد کشاورزی، گفت: مساله جهاد و کشاورزی، نعمتی برای همه مردم است.

وی به نقل از مدیریت جهاد کشاورزی لارستان خاطر نشان کرد: در گزارشی که این مدیر ارائه کردند، لارستان به لحاظ تولید گندم و پنبه در رتبه نخست استان فارس قرار دارد.

خطیب جمعه لار با بیان جملاتی در مورد اجرای طرح سلامت در لارستان و کشور گفت: دو نعمت بزرگ در نزد انسان است که ارزش و قدر آن مجهول است، یکی سلامتی و دیگری امنیت.

وی با ابراز نگرانی از ترویج مسئله نابهنجار خودکشی، تصریح کرد: براساس احادیث، هنگامی که فردی اقدام به عمل قبیح خودکشی می‌کند، هیچ مسلمانی نباید در مراسم خاکسپاری این افراد شرکت کرد و کسانی که مرتکب چنین عملی می‌شوند، منافق هستند.

امام جمعه لار اظهار کرد: کسی که اقدام به خودکشی می‌کند، در اسلام، حکم کافر را دارد و باید در قبرستان یهودیان دفن شود و نباید برای وی فاتحه خوانده شود و باید به آنان بی‌اعتنا بود، مخفیانه و در قبرستانی غیر از وادی رحمت به خاک سپرد.

حجت‌الاسلام نوربخش با اشاره به محرومیت‌های لارستان گفت: تقاضای ما از دولت تدبیر امید این است که، لارستان بزرگ در زمره مناطق محروم کشور، قلمداد شود.

وی تصریح کرد: با احتساب لارستان به عنوان منطقه محروم، باید در زمینه هزینه‌های آب، برق و گاز تخفیف قائل شوند تا مردم به لحاظ اقتصادی در مضیقه نباشند.

امام جمعه لار گفت: به حمدالله با تلاش مسئولان مرکز رشد علم و فناوری در محل فرمانداری لارستان با هدف حمایت از نخبگان و پژوهشگران علمی راه‌اندازی شده و از جوانان خواست تا با این مرکز ارتباط تنگاتنگ داشته باشند.

بر اساس این گزارش، پیش از آغاز خطبه‌های نماز جمعه، کارشناس مسئول روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، درباره اجرای طرح بیمه سلامت نکاتی برای نمازگزاران مطرح کرد و حسن هوشمند، معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی لارستان، به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در مورد عملکرد یک ساله و قابلیت‌های کشاورزی لارستان، برای حاضران سخنرانی کرد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon