ورود بی‌ برنامه به بازار مسکن پا گذاشتن در میدان مین است

ورود بی‌ برنامه به بازار مسکن پا گذاشتن در میدان مین است

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که دولت در بخش مسکن هیچ‌ برنامه‌ای ندارد، گفت: وارد شدن بی برنامه به بازار مسکن مانند وارد شدن به یک میدان مین است.

علیرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: واقعیت این است که در بخش مسکن هیچ برنامه‌ای نداریم و این حوزه را به امید خدا رها کرده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که حدود یکسال از روی کار آمدن دولت یازدهم می‌گذرد، تصریح کرد:‌ دولت در این مدت چه کاری برای مسکن کشور انجام داده است، تنها اقدام آنها تکمیل مسکن مهر بوده که آنهم مربوط به دولت گذشته بوده است.

وی با اشاره به این‌که در بخش مسکن همه چیز که پول نیست، افزود: اگر این چنین باشد که کلید قفل مسکن در گاو صندوق بانک مرکزی است که آن را به کسی نمی‌دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره به این‌که برخی کارشناسان و مسئولان دولتی در خصوص طرح مسکن مهر حرف‌های بی‌پایه و اساسی می‌رنند، گفت: یکی از مسئولان بانک مرکزی اخیرا گفته  40 درصد از تورم 44 درصدی کشور را طرح مسکن مهر ایجاد کرده است. این در حالی است که 360 قلم کالا در  شاخص تورم مورد بررسی قرار می‌گیرد و مسکن مهر فقط یک قلم کالاست.

خسروی با بیان این‌که به کارهای علمی بانک مرکزی شک داریم، افزود:‌استدلال دولتی‌ها در خصوص مسکن یک استدلال معکوس است ، به‌عنوان مثال آنها بر این باورند که اگر فردی غذا نخورد، احتیاجی به پول ندارد و به این ترتیب تورم هم افزایش نمی‌یابد.

وی با تاکید دوباره بر این مسئله که دولت فعلا برنامه‌ای در بخش مسکن ندارد، خاطرنشان کرد: منتظر استدلال درست مسئولان دولتی هستیم. برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی فقط در حد حرف و کاغذ باقیمانده است.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه