در صورت عملیات نظامی چند ملیتی در عراق، دولت ترکیه آمادگی مشارکت دارد

در صورت عملیات نظامی چند ملیتی در عراق، دولت ترکیه آمادگی مشارکت دارد

خبرگزاری تسنیم: استاد روابط بین الملل دانشگاه استانبول گفت: در صورتیکه عملیات نظامی بین المللی برای مقابله با داعش در عراق صورت بگیرد، ترکیه این آمادگی را دارد که در این عملیات مشارکت کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "منصور آگون"، استاد روابط بین الملل دانشگاه " کولتور " شهر استانبول گفت: در صورتیکه عملیات نظامی بین المللی برای مقابله با داعش در عراق صورت بگیرد، ترکیه این آمادگی را دارد که در این عملیات مشارکت کند.

وی که در گفت وگو با بخش فرانسوی شبکه خبری یورو نیوز شرکت کرده بود، افزود: فکر نمی کنم که ترکیه بتواند به تنهایی عملیات نظامی در عراق انجام دهد اما اگر عملیات نظامی چند ملیتی علیه داعش وارد عمل شود، ترکیه این آمادگی را دارد که در این عملیات شرکت کند.

این استاد روابط بین الملل دانشگاه استانبول ادامه داد: دولت ترکیه بدنبال این است که از حوادث عراق دور بماند و مرزهایش مورد تهدید این حوادث قرار نگیرد و این در واقع سیاست این کشور است.
وی ادامه داد: به همین دلیل آنکارا از تلاش های مقامات کرد عراق یا دولت حاکم بر بغداد و حتی ایالات متحده آمریکا حمایت می کند.

منصور آگون در بخش دیگری اظهار داشت: آنکار به دلیل اینکه بیش از 125 هزار اتباع ترکیه در عراق اقامات دارند نمی تواند نسبت به تحولات این کشور بی تفاوت باشد بویژه اینکه 80 تن از شهروندان این کشور در کنسولگری موصل توسط نیروهای داعش به گروگان گرفته شده اند.

کارشناس امور منطقه همچنین تصریح کرد: خطر بزرگی اینک منطقه را تهدید می کند و این اتفاقات و عملیات داعش فراتر از یک گروگان گیری 80 کنسولگری ترکیه ای است. باید این تهدید و خطر را بسیار جدی گرفت.

وی با تاکید بر اینکه این گروه تروریستی و افراطی داعش به هیچ قانون و مقررات بین المللی پایبند نیست و در صدد تسلط به تمام خاک عراق را دارند، گفت: داعش به سرعت در خاک عراق به پیشروی ادامه می دهند و خلاء قدرت در این کشور استفاده کرده اند.

وی در پایان گفت: دولت ترکیه می تواند نقشی در راه حل سیاسی بحران کنونی در عراق ایفا کند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان