تحلیلگران عراقی: سلطه داعش زمان زیادی به طول نمی‌انجامد

تحلیلگران عراقی: سلطه داعش زمان زیادی به طول نمی‌انجامد

خبرگزاری تسنیم: تحلیلگران عراقی با اشاره به نفوذ گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام در برخی از مناطق این کشور، ائتلاف بندی را در آن موثر دانستند اما از فروپاشی آن به سبب عدم توانایی در جذب نیرو خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رادیو سوا در گزارشی درباره اوضاع عراق آورده است: تسلط گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام بر تعدادی از شهرهای عراقی و سوری نگرانی ها زیادی را در داخل عراق و خارج آن ایجاد کرده است.

حسن ابوهنیه کارشناسان گروه های تروریستی در این باره می گوید: خشم مردمی علیه رهبران سیاسی فروپاشی دستگاه های امنیتی را ساده کرد و موجبات تسلط داعش را بر برخی از استان های عراق فراهم آورد.

وی افزود: داعش ائتلاف هایی با گروه بزرگی از طیف ها در داخل استان های سنی نشین که از اوضاع سیاسی و اقتصادی به تنگ آمده اند برقرار کرد.

این تحلیلگر عراقی می افزاید: داعش نوعی ائتلاف بندی با این گروه ها ایجاد کرد و همین موضوع سبب تسلط آسان این گروه بر مناطقی از عراق بدون کوچکترین مقاومتی از سوی ارتش عراق شد.

ابوهنیه بیان کرد: سلطه داعش زمان درازی به طول نمی انجامد زیرا توان بشری آن محدود است و در بهترین حال بیش از 15000 نفر فراتر نمی رود.
جبار یاور دبیر کل وزارت پیشمرگه درباره راه های نفوذ داعش گفت: مناطقی صعب العبور مانند سلسله جبال حمرین در مرزهای شرقی کشور پناهگاه امنی را ایجاد کرد که گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام از آنجا به تحرکات خود پرداخت.

فرات التمیمی معاون استاندار دیالی نیز درباره راه های نفوذ داعش معتقد است: سلسله جبال حمرین منبع و عامل اساسی خطر بر این استان است.

انتهای پیام/ر

اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان