نیروهای پیشمرگه کردستان عراق هیچ منطقه ای را اشغال نکرده اند

نیروهای پیشمرگه کردستان عراق هیچ منطقه ای را اشغال نکرده اند

خبرگزاری تسنیم: نخست وزیر اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: نیروهای پیشمرکه کُرد عراقی هیچ کدام از مناطقی که داعش را از آنها بیرون راندند اشغال نکرده اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز؛ نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در دیدار و گفت وگو با نیکولای میلادینوف نماینده سازمان ملل در عراق که به اربیل سفر کرده است گفت: نیروهای پیشمرگه کرد اقلیم کردستان عراق در نبرد با نیروهای تروریست وابسته به دولت اسلامی در عراق و شام داعش بعد از بیرون راندن این تروریست ها از شهرهای مختلف هیچ یک از مناطق خاک عراق را به اشغال خود در نیاورده اند.

وی در این باره تاکید کرد: ما همواره و به صورت مستمر با دولت عراق در بغداد در ارتباط هستیم و برای حل وضعیت کنونی در کشور عراق نیازمند راه حل های سیاسی هستیم.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در این خصوص به نماینده سازمان ملل در عراق توضیح داد: نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان تنها زمانی در این کشور به حرکت در آمدند که دیدند ارتش عراق واحدهای خود را از شهرهای شمالی عقب رانده است از این رو تنها راه برای جلوگیری از استقرار ترویست ها در این مناطق گسیل داشتن نیروهای پیشمرگه بوده است.

نیچروان بارزانی افزود: ما نمی خواستیم در این شهرها خلأ امنیتی بوجود آید، از این رو نیروهای پیشمرگه وارد این مناطق شدند و قصد ما هرگز اشغال این مناطق نبوده است.

وی در این باره توضیح داد: پیش از شکل گیری بحران ما همواره به دولت مرکزی در بغداد می گفتیم که به منظور جلوگیری از رخداد امنیتی باید هماهنگی بین ما با آنها وجود داشته باشد اما متاسفانه دولت در بغداد به این هشدارهای ما توجه نکرد اما اکنون هماهنگی بین ما و آنها وجود دارد.

نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در ادامه گفت: براساس قانون اساسی اقلیم کردستان عراق وظیفه نیروهای امنیتی کردستان عراق و تامین امنیت منطقه اقلیم و حفاظت از امنیت این منطقه است.

وی همچنین اعلام کرد: اوضاع کنونی عراق را نمی توان تنها از طریق امنیتی و نظامی حل و فصل کردً بلکه باید این بحران را از طریق راه حل های سیاسی در کنار مسائل امنیتی حل و فصل کرد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان