توصیه آیت الله سیستانی به ملت عراق برای حفظ وحدت و پرهیز از اقدامات تفرقه افکنانه

توصیه آیت الله سیستانی به ملت عراق برای حفظ وحدت و پرهیز از اقدامات تفرقه افکنانه

خبرگزاری تسنیم: دفتر آیت الله سیستانی خطاب به ملت عراق تاکید کرد از هر اقدامی که جنبه قومی و طایفه‌ای دارد دوری کنید چرا که این قبیل اقدامات باعث خدشه دار شدن وحدت ملی در عراق می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری السومریه، مرجعیت عالیقدر عراق از مردم این کشور خواست از دخالت و پرداختن در مسائل قوی و طایفه‌ای دوری کنند.

آیت الله سیستانی تاکید کرد: این قبیل اقدامات قومی و طایفه ای موجب لطمه وارد شدن به همبستگی و وحدت ملت عراق می شود.
مرجعیت عالیقدر عراق از ملت عراق خواست از اقدامات مسلحانه غیرقانونی و اقدامات مربوط به تحرک هایی که جبنه نمایش نظامی دارد خودداری کنند و از مقامات رسمی عراق خواست در برابر این پدیده بایستند.

دفتر آیت الله سیستانی در ادامه اعلام کرد: از همه ملت عراق و بخصوص از شهروندانی که در شهرهایی به سر می برند که در آن آمیختگی بین قومیت ها و طایفه های مختلف دیده می شود می خواهید تا آنجا که امکان دارد خویشتنداری به خرج دهند چرا که شرایط کنونی بسیار حساس است.
دفتر آیت الله سیستانی افزود: باید تلاش کنیم تا همبستگی و محبت بین بخش های مختلف جامعه شکل گیرد. آیت الله سیستانی در بخش دیگری از این بیانیه خطاب به ملت عراق گفت: از هر اقدامی که جنبه قومی و طایفه ای دارد دوری کنید چرا که این قبیل اقدامات باعث خدشه دار شدن وحدت ملی در عراق می گردد از این رو تمام اقدامات مسلحانه ای که به دور از قانون است باید متوقف شوند.
آیت الله سیستانی در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است: از دولت عراق می خواهم برای اعمال قانون و انجام اقدامات لازم برای منع این پدیده مسلحانه در کشور اقدام مقتضی را به عمل آورد.
از سوی دیگر آیت الله سیستانی از رسانه های خبری خواست به جای پخش تصاویر وی از پرچم عراق استفاده شود.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان