جمعیت عشایری کرمان ۱۰۹ هزار نفر است


جمعیت عشایری کرمان 109 هزار نفر است

خبرگزاری تسنیم: مدیر امور عشایری شمال استان کرمان گفت: عشایر کرمان ۵ درصد جمعیت استان را تشکیل داده و حدود ۱۰۹هزار نفر هستند که در قالب ۲۲هزار خانوار در محدوده‌های عشایری شمال کرمان زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علیرضا شاکری پیش از ظهر امروز در همایش تشکل‌ها و اتحادیه‌های کشاورزی که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در سازمان امور عشایری کرمان برگزار شد، اظهار کرد: عشایر کرمان 5درصد جمعیت استان را تشکیل داده و حدود 109هزار نفر هستند که در قالب 22هزار خانوار در محدوده‌های عشایری شمال کرمان زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه عشایر در 56درصد مساحت استان حضور دارند، گفت: تولید گوشت توسط عشایر 800هزار تن است که 20درصد گوشت استان را شامل می‌شود.

مدیر امور عشایری شمال استان کرمان افزود: 30درصد بافته‌های کشور را عشایر تولید کرده و به بازار مصرف تحویل می‌دهند.

شاکری تصریح کرد: وجود شرکت‌های تعاونی عشایری 7گانه در کرمان با وجود حذف یارانه‌ها و سوبسیدهای دولتی، همچنان سبب دلگرمی عشایر استان کرمان است.

وی گفت:19هزار خانوار عشایری عضو شرکت تعاونی‌های عشایری هستند که 110هزار نفر را شامل می‌شوند.

مدیر امور عشایری شمال استان کرمان با بیان اینکه شهرستان بافت بیشترین جمعیت عشایری و شهرستان راور کمترین جمعیت را با 41خانوار عشایری در استان کرمان دارند، گفت: در استان 296هزار دام عشایری بیمه شده وجود دارد که سال 91و 92برای جمعیت دامی عشایر شمال کرمان حدود 76میلیارد ریال غرامت پرداخت شد.

شاکری با اشاره به وجود بیش از 5هزار بیمه شده در جمعیت عشایری استان کرمان گفت: علاوه بر جمعیت‌های بیمه شده، 190مستمری‌بگیر نیز در بین بیمه شدگان عشایری در استان وجود دارد.

وی با تاکید بر عدم بدهی تعاونی‌های عشایری به بانک‌ها، افزود: در حال حاضر عشایر از مرحله استفاده از جو خام عبور کرده و از کنسانتره دامی استفاده می‌کنند.

مدیر امور عشایری شمال استان کرمان از فعالیت 5کارگاه تولید کنسانتره در استان خبر داد و اظهار کرد: عشایر استان کرمان در تولید گوشت، مقام سوم کشور را دارا هستند.

شاکری خاطرنشان کرد: عشایر استان کرمان در شرایط بحران آب و کمبود مرتع در منطقه، به کار پرورش دام و تولیدات دامی مشغول‌ هستند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon