آمریکا از هرج و مرج عراق سود می‌برد

آمریکا از هرج و مرج عراق سود می‌برد

خبرگزاری تسنیم: یکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون با اشاره به برخوردهای دوگانه آمریکا با بغداد و عدم جدیت در اجرای توافقات میان دو کشور، آن را نشانه شکست سیاست های خاورمیانه ای کاخ سفید دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه السومریه، عالیه نصیف عضو ائتلاف دولت قانون عراق اعلام کرد: اظهارات باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درباره عدم کمک به عراق در جنگ ضد تروریسم گواه شکست سیاست آمریکا در خاورمیانه و به ویژه عراق است.

وی افزود: اظهارات اوباما نشان داد که مزدوران مسلح از حمایت چهره های سیاسی در عراق برخوردار هستند.آمریکا از عراق می خواهد که تعامل سیاسی با تروریسم داشته باشد و مفهوم آن آگاهی قبلی از تبعات امنیتی در عراق است.

نصیف بیان کرد: اگر آمریکا از ما می خواهد که با تروریست ها، قاتلان و جنایتکاران گفتگو کنیم چرا پس از حوادث یازده سپتامبر و انفجار برج سازمان تجارت جهانی با آنها گفتگو نکرد؟ یا عراق تنها کشوری است که باید با تروریست ها گفتگو کند؟

وی افزود: برخوردهای دوگانه دولت آمریکا تعجبی ندارد و این کشور در اجرای تعهدات خود به موجب توافقنامه امنیتی شکست خورده است.آمریکا اقدامی برای تسریع در توافقات تسلیحاتی و آموزشی انجام نداده است.

این نماینده عضو ائتلاف دولت قانون بیان کرد: این برخورد آمریکا بیانگر این است که آمریکا اولین طرفی است که از هرج و مرج در عراق و منطقه سود می برد.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان