کلنگ ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی لارستان به زمین زده شد


کلنگ ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی لارستان به زمین زده شد

خبرگزاری تسنیم: امروز در مراسمی با حضور مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور کلنگ ساخت بیمارستان و درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی لارستان به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در لارستان، سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور در جلسه‌ای که پیش از مراسم کلنگ‌زنی بیمارستان و درمانگاه تأمین اجتماعی لارستان برگزار شد، با بیان اینکه تمام بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تامین اجتماعی کشور در مراکز استان‌ها مستقر هستند، اظهار کرد: لارستان نخستین شهرستان در ایران و استان فارس است که در آن مرکز درمانی تامین اجتماعی احداث می‌شود.

وی افزود: در نگاه توحیدی اسلام، زن، مال و فرزند هدف غایی آفرینش نیست و آنچه باقی می‌ماند، نتیجه اعمال و رفتار ماست و هر عمل خیر ما به اندازه ذرّه‌ای هم که باشد، ثبت می شود.

نوربخش تصریح کرد: در انجام امورات خیر، رفع درد و آلام مردم یکی از بزرگ ترین کارهای خیری است که می‌توان انجام داد.

وی انجام عمل خیری هم‌چون ساخت بیمارستان را که رفع‌کننده مشکلات مردم است را در زمره اعمال باقیات الصالحات جاریه دانست و گفت: تا زمانی که در این مکان به مردم خدمات ارائه می‌شود، ثواب آن برای سازنده بیمارستان نوشته می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور با ابراز خرسندی از تأسیس یک مرکز درمانی در لارستان، تأکید کرد: افرادی که اقدام به همکاری در تأسیس این مرکز می‌کنند به نوعی در کمک به قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه شریک هستند.

50 درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر 39  میلیون و 128 هزار نفر و به عبارتی بیش از 50 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش خود دارد که افراد تحت پوشش آن به طور عمده از تمکن مالی برخوردار نیستند.

نوربخش با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات خود دارای سطح بندی است، گفت: براساس قوانین و مقررات، سازمان تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات درمانی مستقیم، فقط در مراکز استان‌ها اقدام به تأسیس بیمارستان می‌کند.

معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی، این روز را برای لارستان، یک روز بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: در این روز ما شاهد کلنگ‌زنی یک مرکز درمانی مدرن با بهترین تجهیزات در این منطقه هستیم که به محروم‌ترین افراد جامعه خدمات می‌دهد.

وی افزود: بیمارستان و درمانگاه باید در یک مدت زمان مشخص ساخته شود و نباید احداث آن چندین سال به طول انجامد، چرا که سبب مستهلک شدن بنای ساختمان می‌شود.

نوربخش اظهار کرد: همان‌گونه که سازمان تأمین اجتماعی تا به حال در صدور مجوز همکاری داشته در آینده نیز تلاش خواهیم کرد تا این بیمارستان به بهترین شکل راه‌اندازی شود و نیروی متخصص آن را جذب شده و این کار مشترک دولت و مردم به بهترین نحو اجرا شود.

بر اساس این گزارش در پایان برنامه با اهدای لوح تقدیر به چند تن از خیران از زحمات و فعالیت‌های آنها تقدیر و تشکر شد و توافقنامه ای نیز بین سازمان تأمین اجتماعی کشور، نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری ویژه لارستان، شهرداری و شورای اسلامی شهر لار  منعقد شد.

پس از آن هم کلنگ نخستین بیمارستان عمومی و درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی شهرستانی کشور با حضور ریاست سازمان تأمین اجتماعی کشور و در محل بلوار رحمت شهر لار به زمین زده شد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon