خیزش شیعه و سنی علیه تکفیری‌ها؛ جنگ کثیف داعش علیه ملت عراق

خیزش شیعه و سنی علیه تکفیری‌ها؛ جنگ کثیف داعش علیه ملت عراق

خبرگزاری تسنیم: تروریستهای تکفیری در تلاش برای ایجاد رعب و وحشت درمیان مردم عراق به حربه شایعه پراکنی و پخش شایعات دروغ روی آورده اند که این رویکرد نشان می دهد تروریستها و حامیانشان به موقعیت ضعیف و متزلزل خود در عراق پی برده اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، تروریستهای تکفیری خوب می دانند که حریف ارتشی که از پشتوانه عظیم حمایت مردمی و مرجعیت عالی دینی برخوردار است، نخواهند بود و دیر یا زود سرنوشت تلخ و عبرت انگیزی در انتظارشان خواهد بود و آنها هرگز نمی توانند رویای شوم خود مبنی بر تشکیل دولت ادعایی در عراق و شام را محقق کنند.

با این حال شایعه پراکنی گروههای مسلح تروریستی در عراق قبلا هم سابقه داشته است، به عنوان مثال تروریستهای تکفیری یک سال پس از سرنگونی صدام معدوم در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) و زمانی که هزاران زائر عزادار بر روی پل ائمه که منطقه اعظمیه را به کاظمین مرتبط می‌کند در حال رفتن به حرمین شریفین امام موسی کاظم و امام جواد علیهما السلام بودند ، ابتدا اطراف حرمین شریفین امام موسی کاظم(ع) و امام جواد(ع)را با چند گلوله خمپاره هدف قرار دادند که بیش از 40 شهید و زخمی به جا گذاشت و همزمان با این حمله شایعه دروغی را مطرح کردند مبنی بر اینکه بمبگذاران در داخل مردم هستند که این شایعه سبب شد هزار نفر از زائران عزادار بر اثر فشار و ازدحام بر روی پل ائمه و شکستن بخشی از پل، به درون رودخانه دجله پرت و شهید شوند که بیشترین قربانیان بیگناه را زنان و کودکان تشکیل می دادند.

این فاجعه خونین که در خاطره عراقیها مانده یکی از تلخ ترین فجایعی بود که تروریستهای تکفیری در عراق مرتکب شدند و البته جنایات بی شمار آنها از آن تاریخ تا کنون همچنان ادامه دارد و به طور مشخص دوستداران و محبان و پیروان اهل بیت(ع) را در مناسبتهای مختلف دینی هدف حملات کینه  توزانه خود قرار می دهند.

شایعه پراکنی تروریستهای داعش نیز در راستای حربه قدیمی تکفیریها برای رسیدن به مقاصد شوم خود از طریق پخش شایعات دروغ در میان مردم و کشتار افراد بیگناه به ویژه پس از سیطره بر بخشهایی از مناطق عراق با قدرت دنبال می شود و متاسفانه برخی رسانه‌های عربی و حتی عراقی همسو با تروریستها به آن دامن می زنند.

در این میان سرلشگر قاسم عطا سخنگوی رسمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق درباره شایعات مغرضانه ای هشدار داد که تروریستها تلاش می کنند از طریق آن در میان مردم رعب و وحشت ایجاد کنند و اوضاع امنیتی را برهم بزنند به همین سبب از عموم شهروندان خواست فریب شایعات دروغین تروریستها را نخورند.

وی از برخی رسانه ها به سبب انعکاس نادرست حوادث کنونی عراق و پخش اخبار دروغ و ساختگی انتقاد کرد و در عین حال از تصمیم نیروهای امنیتی برای سازماندهی بازدیدهای تمام رسانه ها با کمک نیروی هوایی ارتش برای بازدید از صحنه نبردها برای پوشش دقیق و حرفه های رویدادها خبر  داده است.

شایعات دروغین و مغرضانه و پخش آن حربه کثیف تروریستهای تکفیری است که به گفته سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، شهروندان باید از کشانده شدن به سمت این دام برحذر باشند و در مقابل آن خود را ایمن کنند، چرا که نیروهای امنیتی به طور کامل بر تمام مناطق مسلط هستند و قدرت پاکسازی مناطقی را که تروریستها اشغال کرده اند، دارند.

سندی درباره ارتباط حارث الضاری با داعش

سندی خطرناکی در برخی رسانه های عراق منتشر شده است که متعلق به حارث الضاری از افراد تحت پیگرد ارتش عراق به سبب حمایت از تروریسم است که به تروریستهای داعشی توصیه می کند به جنگ شایعات برای تضعیف روحیه نیروهای عراقی و مردم متوسل شوند.

حارث الضاری که خود را رهبر شورای علمای مسلمانان(اهل سنت) عراق می خواند، در این سند از رسانه های مغرض که در راستای فتنه طایفه ای گام برمی دارند، خواسته است برای حمایت از تروریستهای داعش و تضعیف روحیه مردم و  ارتش به جنگ شایعات و ایجاد رعب و وحشت روی بیاورند.

حارث الضاری در این سند ماهیت طایفه ای و عمق کینه خود از شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) و همچنین نیت شوم خود برای شعله ور کردن آتش جنگ مذهبی در راستای اجرای دستورات  اربابان خود در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را نشان داده است.

حارث الضاری با توصیف تروریستهای تکفیری به مجاهدان خطاب به رسانه های حامی بعثی های صدامی و تکفیری‌ها توصیه های زیر را در راستای جنگ شایعات و با هدف شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی ارائه کرده است :

- روی آوردن به جنگ شایعات، ایجاد رعب و وحشت و تقویت روحیه شکست در رقیب

- انتشار اخبار و تصاویر ساختگی که به اقتدار ارتش عراق ضربه وارد کند و سبب فروپاشی آن شود. الضاری با توصیف ارتش عراق به ارتش مالکی نگاه و نگرش طایفه ای کینه توزانه خود را آشکار کرده است.

- برگزاری نشست‌ها و گفتگوها با شخصیتها و تحلیلگرانی که همسو با تروریستهای تکفیری و بعثی صدامی هستند با هدف بدنام کردن ارتش و خدشه وارد کردن به جایگاه آن است. این شخصیتهای بعثی صدامی، ارتش و دولت منتخب عراق را صفوی توصیف کرده است.

- انتشار خبرهای ساختگی و بزرگنمایی پیروزیها(تروریستهای تکفیری و بعثی صدامی)

- نمایش یونیفرم های نظامی با درجات آن و ادعای اینکه متعلق به فرماندهان نظامی است.

- از ارائه هرگونه گزارش و خبری که تروریستهای تکفیری(مجاهدان به زعم الضاری) را در تنگنا قرار می دهد،‌خودداری شود.

- تبلیغ و تجلیل از حزب منحله بعث و سرکردگان آن(در حال حاضر عزت الدوری فراری سرکردگی بعثی های صدامی را برعهده دارد)

- توزیع و پخش شب نامه هایی که سبب ایجاد رعب و وحشت و نگرانی در میان مردم می شود تا روحیه مردم و ارتش متلاشی شود.

- نمایش و انتشار تصاویر و فیلمهایی از اعزام سربازان و شهروندان برای ایجاد رعب و وحشت(در این زمینه تروریستهای تکفیری به پخش و انتشار گسترده تصاویر جنایات هولناک خود در مناطقی که اشغال کرده  اند، پرداخته اند)

مقامات عراقی به شهروندان درباره باندهای جنایتکار داعش هشدار داده و بر ضرورت عدم تایید شایعات دروغینی که تروریستها یا حامیان آنها پخش می کنند، تاکید کرده اند.
رسانه های حامی تروریستهای تکفیری در  تلاش برای شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی به پخش شایعات دروغین در راستای تقویت روحیه تروریستها و تضعیف روحیه مردم و نیروهای ارتش ادامه می دهند.

نکته قابل توجه در خصوص تحولات عراق،‌آمادگی کامل نیروهای امنیتی برای آزادسازی مناطق اشغال شده از سوی داعش به ویژه موصل است که شاهد بسیج صدها نفر از مردم این شهر برای کمک به نیروهای امنیتی در پاکسازش شهرشان از لوث داعش هستیم.

به محض فراخوان مرجعیت عالی دینی برای دفاع از میهن و حمایت مردمی از ارتش در مبارزه با تروریسم، مراکز ثبت نام از داوطلبان مبارزه با داعش با هجوم دهها هزار نفر از مردم از قشرهای مختلف حتی از اهل سنت روبرو شده است و همچنان ادامه دارد.

مردم تاکید کردند در یک صف واحد برای دفاع از عراق و پاکسازی آن از شر تروریسم قرار دارند، تروریستهایی که طی ساعات  اخیر ضربات مهلک و کوبنده ای در سامراء، تکریت، الرمادی و فلوجه متحمل شده اند.

اعلام آمادگی گسترده مردم عراق برای حمایت از ارتش، انگیزه زیادی به نیروهای مسلح برای یکسره کردن کار تروریستهای تکفیری داد به طوری که نیروهای ارتش توانستند فقط در روز شنبه، حدود 300 تروریست داعش را در تکریت، سامراء، موصل و دیالی به هلاکت رساندند که فقط 200 نفر از آنها در حملات هوایی دقیق به بیجی به هلاکت رسیدند.

احمد عزت الدوری فرزند مرد شماره دو رژیم بعثی صدامی سابق از جمله تروریستهای همدست داعشی ها بود که در تکریت به هلاکت رسید. ابوقتاده الموصلی سرکرده گروه تروریستی موسوم به کتائب ثوره العشرین هم از جمله سرکردگان تروریستها به هلاکت رسیده در حملات ارتش عراق به شمار می رود.

مناطقی همچون بلد، الدجیل، الاسحاقی و الضلوعیه از وجود داعشی ها پاکسازی شده است. هر چند تروریستهای تکفیری با تکیه بر حمایتهای گسترده تسلیحاتی و مالی حامیان خود و همدستی بعثی های صدامی توانستند اولین شهر شیعه نشین عراق یعنی تلعفر را برای مدتی کوتاه اشغال کنند، اما طولی نکشید که با حملات کوبنده ارتش از این شهر بیرون رانده شدند.

مواضع  شجاعانه عشایر به ویژه در استان نینوی در سازماندهی و آموزش خود برای مشارکت در نبرد بزرگ آزادسازی موصل تحسین مقامات بلندپایه عراقی را به دنبال داشته است.
فراخوان مراجع دینی برای حمایت مردمی از عملیات مبارزه با تروریسم انگیزه مضاعفی به نیروهای ارتش و دیگر نیروهای مسلح عراق برای پیگرد تروریستهای تکفیری و همدستان آنها داده است به طوری که طی ساعات گذشته صدها نفر از آنها به هلاکت رسیده اند.

همراهی قابل توجه مردم با نیروهای مسلح در تعقیب تروریستها نقش زیادی در پیشبرد عملیات مبارزه با تروریسم داشته است به طوری که مردم ناحیه الضلوعیه پا به پای نیروهای امنیتی به مبارزه با تروریستها پرداختند و آنها را از این منطقه بیرون راندند.

فعالیت 23 گروه تروریستی در استان نینوی

شورای عشایر نینوی اعلام کرده است 23 گروه تروریستی غیر از داعش، در این استان فعالیت می کنند و البته اختلافات عمیقی میان آنها وجود دارد.

بر اساس این گزارش، 23 گروه تروریستی غیر از داعش از جمله جنبش نقشبندیه و شباب الموصل، کتائب الحدباء، جماعه نصره العراق و اهل الجنه با گرایشها و اهداف مختلف به ارتکاب جنایت در استان نینوی مشغول هستند.

 به گفته منابع محلی در  استان نینوی، روابط میان گروه نقشبندیه و داعش متشنج است و درگیریهایی میان آنها در محله الوحده آغاز شده است و باندهای داعش بر همه گروههای تروریستی سیطره ندارند.

منابع عراقی از اعزام نیروهای کماندویی به شهر موصل برای آزادسازی آن از چنگال تروریستهای داعش خبر داده اند که از پشتیبانی هوایی و لجستیکی مرکز هم برخوردار هستند.
روحیه گرفتن نیروهای مسلح عراق اعم از ارتش و پلیس به ویژه پس از فتوای مراجع دینی درباره ضرورت مبارزه با تروریستها و حمایت از عملیات نیروهای مسلح منجر به پیروزیهای پیاپی در شهرهایی شده است که شاهد تحرکات تروریستی هستند و داعش تلفات و خسارتهای سنگینی متحمل شده است.

یک منبع نظامی در  استان صلاح الدین گفته است سعد  السامرائی فرمانده گروه تروریستی موسوم به کتائب ثوره العشرین موسوم به ابوقتاده الموصلی در نزدیکی محله الرسول استان نینوی به هلاکت رسیده است.به گفته منابع عراقی، الموصلی یکی از طراحان حمله به این استان بود.

کماندوهای ارتش عراق همچنین موفق شدند سرکرده تروریستهای داعش در فلوجه ملقب به ابوناصر الجنوبی را به هلاکت برسانند. عبدالله البیدر معاون فرمانده عملیات الانبار تاکید کرده است نیروهای امنیتی به طور کامل بر استان الانبار و بخشهایی وسیعی از شهر فلوجه مسلط شده اند.

فرماندار شهر راوه در  استان الانبار هم از آمادگی صدها داوطلب از عشایر برای کمک به نیروهای امنیتی در نبرد با داعش خبر داده است. به عنوان مثال قبیله الجغایفه در شهر حدیثه، 48 مبارز به همراه هشت خودرو مجهز به سلاح و عشیره السلمان در شهر القائم، 48 مبارز به همراه هشت خودرو مجهز به سلاح و عشایر البومحل هم 48 مبارز و عشیره العبید در ناحیه البغدادی نیز 24 مبارز به همراه چهار خودرو مجهز به سلاح به کمک نیروهای امنیتی فرستاده اند تا در جنگ با تروریستهای تکفیری مشارکت کنند.

  ادامه سرازیر شدن داوطلبهای مبارزه با داعش در لبیک به فتوای مرجعیت

سرازیر شدن دهها هزار نفر از داوطلبان از تمام استانها به سمت مراکز ثبت  نام نیروهای مردمی در لبیک به فتوای مرجعیت مبنی بر وجود جهاد کفائی و دفاع از امنیت کشور در برابر هجمه تکفیری عناصر داعش و دیگر گروههای تروریستی ادامه دارد.

همزمان با تشکیل سه گردان رزمی در استان واسط، هزاران نفر در کربلا از جمله شمار زیادی از زنان در مراکز داوطلبی ثبت نام کرده اند، بصره نیز از تشکیل گردان ابوالخصیب و لشگر الفرسان خبر داده است که شامل جوانانی از تمام مذاهب از جمله شیعیان و اهل سنت است.

رائد شاکر فرمانده پلیس اسان واسط گفته است سه گردان در این استان در لبیک به ندای مرجعیت دینی برای نبرد با تروریستها در موصل و سامراء تشکیل شده و نیروهای داوطلب مردمی همگی آموزشهای لازم را در دوره های رزمی فرا گرفته اند .

به گفته وی، دو مرکز دیگر جذب نیروهای داوطلب مردمی در استان باز شده است و تمام آنها به تجهیزات جنگی مجهز خواهند شد.

صادق الموسوی مدیر امنیت ملی استان ذی قار هم از افزایش تعداد نیروهای داوطلب مردمی برای نبرد با داعش به 10 هزار نفر خبر داده و تاکید کرد هاست تمام این افراد مصمم هستند هر چه زودتر به موصل اعزام شوند تا تروریستهای داعش را از این شهر طرد کنند.

کمیته های جذب نیروهای مردمی که به دستور نوری المالکی نخست وزیر عراق تشکیل شده است، همچنان به ثبت نام از هزاران نیروی مردمی ادامه می دهند.

خیزش عشایر علیه داعش

یحیی محمد باقر الناصری استاندار ذی قار گفته است شمار بسیار زیادی از عشایر استان با تجمع در استان  النبی ابراهیم(ع) در مرکز الناصریه خواستار اعزام به صحنه های نبرد هستند.

وی از انتفاضه مردم ذی قار علیه تروریستهای تکفیری خبر داد و گفت مردم اعم از پیر و جوان برای حمایت از نیروهای امنیتی در جنگ با تروریستها لحظه شماری می کنند.
استان الدیوانیه هم طی سه روز گذشته شاهد هجوم هزاران نفر از مردم به مراکز ثبت نام نیروهای مردمی برای مبارزه با تروریستها بوده است به طوری عماد الکنانی مدیر دستگاه امنیت ملی در این استان گفته است تعداد نیروهای داوطلب مردمی از پنج هزار نفر فراتر رفته است که بیشتر آنها را جوانان تشکیل می دهند.

وی از تصمیم این نهاد برای گشایش دفاتر دیگر ثبت نام به سبب افزایش روزافزون تعداد داوطلبان خبر داده است. ماجد زغیر البصری مدیر خانه فرهنگ در این استان هم از ثبت نام صدها نفر از شاعران، نویسندگان، هنرمندان، خبرنگاران و ورزشکاران برای پیوستن به نیروهای ارتش در جنگ با تروریستها خبر داده است.

از نجف اشرف هم خبر می رسد تعداد نیروهای داوطلب مردمی که در مراکز پلیس ثبت نام کرده اند از هشت هزار نفر فراتر است و تعداد داوطلبان پس از فتوای مرجعیت عالی دینی مبنی بر واجب بودن دفاع از میهن همچنان در حال افزایش است.

نوری المالکی نخست وزیر عراق که پیشتر عملیات نظامی برای آزادسازی استان نینوی و دیگر مناطق از چنگال تروریستها را اعلام کرده بود، از آخرین فرصت به کسانی خبر داد که از وظیفه نظامی خود شانه خالی کرده بودند، وی این افراد را تهدید کرد در صورتی که به وظیفه نظامی خود بازنگردند با مجازات سختی روبرو خواهند شد.

زنان هم داوطلب مبارزه با تروریست‌ها شدند

نکته قابل توجه پس از فتوای مرجعیت عالی دینی، تعداد زیادی از زنان عراقی با مراجعه به مراکز ثبت نام داوطلبی، آمادگی خود را برای جنگ با تروریستها اعلام کرده اند.
عقیل الطریحی استاندار کربلای معلی از افزایش روزافزون تعداد نیروهای مردمی داوطلب پیوستن به ارتش برای نبرد با تروریستها خبر داده است.

یک منبع دولتی  از حرکت بیش از پنج هزار نفر از نیروهای مردمی به سمت بغداد برای مشارکت در عملیات حمایت از این شهر و جلوگیری از نفوذ تروریستها به آن خبر داده است

استان بصره هم از جمله استانهایی است که شاهد هجوم داوطلبان مردمی پیوستن به ارتش در لبیک به فتوای مرجعیت عالی دینی است که بر واجب بودن دفاع از میهن و دفع حملات تروریستی تکفیری عناصر داعش و گروههای جنایتکار دیگر تاکید کرده است. تا کنون چندین گروه مردمی برای جنگ با تروریستهای داعش سازماندهی شده اند.
در این زمینه رسانه ها از تشکیل گروه موسوم به لواء فرسان بصره با حضور فرزندان عشایر منطقه بصره با هماهنگی نیروهای امنیت یو اعزام آنها به مراکز آموزشی خبر داده اند.
انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان