سفیر بغداد در واشنگتن: در عراق با هزاران بن‌لادن دیگر مواجه هستیم

سفیر بغداد در واشنگتن: در عراق با هزاران بن‌لادن دیگر مواجه هستیم

خبرگزاری تسنیم: سفیر عراق در آمریکا در سخنانی ضمن درخواست کمک‌های بیشتر آمریکا برای مقابله با داعش اظهار داشت که اگر افغانستان یک بن لادن داشت هم‌اکنون با هزاران بن‌لادن در عراق روبه‌رو هستیم.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم؛ "لقمان فیلی" سفیر عراق در ایالات متحده آمریکا در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان ضمن درخواست ارائه کمک‌های بیشتر از آمریکا برای مقابله با عناصر افراطی و تروریست داعش در مورد تهدید وخیم آن‌ها نسبت به تمامی جهان هشدار داد.

وی در مصاحبه با این شبکه افزود: "آنچه در افغانستان داشتید، با یک بن لادن، با هزار تن مثل او خواهید داشت. این وضعیت عراق است."

فیلی اظهار داشت که "بغداد (یک تاج جواهر نشان) برا آن‌ها خواهد بود اما اجازه نمی‌دهیم چنین چیزی رخ دهد."

وی عنوان داشت: "آنچه ما می‌گوییم این است که نمی‌توانیم تا فردا صبر کنیم. تصمیم باید اتخاد شود؛ باید روز گذشته اتخاذ می‌شد."

سفیر عراق در آمریکا گفت: "ما اعلام کرده‌ایم که نیازمند تقویت ارتش خود با هواپیماهای جنگی، بالگردهای آپاچی و دیگر ملزومات هستیم. دولت (آمریکا) هم‌اکنون این فوریت را درک می‌کند."

وی در ادامه افزود: "ما از مذاکرات استقبال می‌کنیم اما باید توجه کنیم که تهدید فوری (کنونی) اجازه یک مذاکرات طولانی را نمی‌دهد. مذاکره کردن امر پسندیده‌ای است. آنچه که هم‌اکنون در عراق داریم یک تهدید فوری است."

فیلی با اشاره به دولت این کشور اظهار داشت که "ما هم‌اکنون یک دولت وحدت ملی داریم. ما این دولت را چند وقتی است که داریم. موضوع این نیست. ما خواستار مذاکرات هستیم، اما آنچه ما می‌گوییم این است که مشروط کردن این مذاکرات عاقلانه نیست."

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان