مقام ارشد ایران: رایزنی با آمریکا بر سر بحران عراق نتیجه معینی نداشت

مقام ارشد ایران: رایزنی با آمریکا بر سر بحران عراق نتیجه معینی نداشت

خبرگزاری تسنیم: یک مقام بلندپایه ایرانی در گفت‌وگو با رویترز جزئیاتی از رایزنی تهران و واشنگتن درباره بحران امنیتی عراق که روز دوشنبه در حاشیه نشست مذاکرات هسته‌ای وین انجام شد، بازگو کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام بلندپایه ایرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز با بیان اینکه دیپلمات‌های تهران و واشنگتن در حاشیه مذاکرات هسته‌ای وین بر سر موضوع عراق گفت‌وگو کرده‌اند درباره ماحصل این رایزنی گفت: «نتیجه معینی حاصل نشد.» 

پیشتر گزارش شده بود نمایندگان ایران و آمریکا در شهر وین، محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای، بر سر بحران امنیتی عراق گفت‌وگو کرده‌اند. خانم جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این گفت‌وگو را پس از خبر اختصاصی رویترز در این باره تأیید کرد. 

مقامات مختلف آمریکا، از جمله جان کربی، سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون با احتمال رایزنی با تهران درباره هر گونه اقدام نظامی در عراق که در روزهای اخیر بر اثر حمله گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شامات (داعش) دستخوش بحران شده را رد کرده‌اند.

یک مقام بلندپایه ایرانی پس از دیدار نمایندگان ایران و آمریکا گفت موضوع عراق هم از جمله موارد مورد بحث دیپلمات‌های دو طرف بود. وی، اما، افزود: « نتیجه مشخصی حاصل نشد.»

این مقام ایرانی که نخواسته نامش فاش شود، به علاوه گفته است: «ایران کشور بزرگی است که می‌تواند نقشی کلیدی در احیای ثبات در عراق و منطقه بازی کند.»

منبع ایرانی مورد استناد رویترز با بیان این اظهارات آنچه پیشتر مقامات آمریکایی بیان کرده بودند را هم تأیید کرده است: «درباره همکاری نظامی بحث نشد و این جزء گزینه‌ها هم نیست.»

وی افزود که تصمیم نهایی را پایتخت‌های دو کشور خواهند گرفت.

در همین حال، یک مقام بلندپایه آمریکایی هم ضمن تأیید گفت‌وگوی واشنگتن با تهران، آن را بخشی از تلاشهای دیپلماتیک کشورش برای سامان بخشیدن اوضاع در عراق دانسته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان