هلاکت ۱۲ تروریست در منطقه «العظیم» و خنثی سازی حمله داعش به مرکز پلیس«المفرق» دیالی

هلاکت 12 تروریست در منطقه «العظیم» و خنثی سازی حمله داعش به مرکز پلیس«المفرق» دیالی

خبرگزاری تسنیم: منابع امنیتی عراقی از کشته شدن ۱۲ تروریست در عملیات ارتش این کشور در منطقه العظیم در استان دیالی و نیز خنثی سازی حمله داعش به یک مرکز نظامی در المفرق در همین استان خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه السومریه، عبدالامیر الزیدی فرمانده عملیات دجله اعلام کرد: نیروهای عملیات دجله شب گذشته طی عملیاتی در منطقه العظیم در 60 کیلومتری شمال بعقوبه 12 تروریست را به هلاکت رساندند.

رشید فلیح فرمانده عملیات الانبار اعلام کرد:‌ نیروهای ارتش با حمایت نیروهای عشایری روز گذشته موفق به بازپس گیری بخش هایی وسیعی از منطقه القائم در 460 کیلومتری غرب الرمادی در استان الانبار شدند.

وی افزود: مناطق آزاد شده العبره، الجزیره و دور الاسکان است که در اختیار داعش قرار داشت.هم اکنون نیروهای ارتش و پلیس در حال حرکت به سوی مراکز تجمع داعش در مناطق الکرابله و الرمانه برای پاکسازی آن و بازگشایی مجدد مراکز پلیس هستند.

این در حالی است که نیروی هوایی ارتش مراکز وابسته به داعش را در منطقه البو شجل در منطقه الصقلاویه در هفده کیلومتری شمال فلوجه هدف قرار داده بود و یازده خودرو متعلق به داعش و تانکرهای سوختی این گروه تروریستی را منهدم کرده بود.این ستون نظامی وابسته به داعش قصد عبور از جاده بین المللی به منطقه الحامضیه در نزدیی اتوبان بین المللی را داشت.

نیروی هوایی ارتش عراق مناطق جولان، بازار قدیم، الرساله، المعلمین و اندلس را فلوجه هدف قرار دادند.ارتش عراق طی عملیاتی در مناطق الحور، عشرین، الطاش و اطراف ورزشگاه در الرمادی را هدف قرار دادند و تعدادی از تروریست ها داعش را به هلاکت رساندند و تعدادی دیگر را بازداشت کردند.

جمیل الشمری رئیس پلیس دیالی اعلام کرد: گروه های مسلح شب گذشته به یک مرکز پلیس در منطقه المفرق یورش بردند که نیروهای امنیتی آن را دفع کردند و اوضاع تحت کنترل است.در این عملیات 9 تروریست به هلاکت رسیدند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان