شاخص بورس دوباره در مسیر کاهش قرار گرفت

شاخص بورس دوباره در مسیر کاهش قرار گرفت

خبرگزاری تسنیم: دادوستدهای امروز بازار سرمایه با کاهش حجم و ارزش معاملات و نیز افت ۱۱۰ واحدی دماسنج بورس همراه بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ در جریان معاملات امروز بازار سرمایه روند حرکت شاخص بورس دوباره در مسیر کاهشی قرار گرفت، به طوری که نماگر بازار سهام با افت 110 واحدی در ارتفاع 72 هزار و 638 واحد متوقف شد.
همچنین شاخص‌های اصلی بازار نیز امروز دوباره سراسر قرمز شدند و شاخص‌های صنعت 97 واحد، 50 شرکت فعالتر 4 واحد، آزادشناور 223 واحد، 30 شرکت بزرگ 6 واحد، بازار اول 100 واحد و شاخص بازار دوم 91 واحد افت را به خود دیدند.
حجم و ارزش معاملات بورس هم امروز با کاهش معنی داری همراه بود و تنها 284 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 71 میلیارد تومان در 34 هزار نوبت معاملاتی دست به دست شد.
نمادهای معاملاتی فولاد، شخارک و خساپا نیز با کاهش خود بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس در معاملات امروز گذاشتند و وصندوق، همراه و کگل با رشد خود سعی بر جلوگیری از ریزش بیشتر دماسنج بورس در روزجاری داشتند.
گشایش نماد معاملاتی شرکت‌های فرآوردهای نسوز پارس، صنایع فولاد آلیاژی یزد، کشتیرانی دریای خزر، صنعتی مینو، بیمه نوین، حق تقدم خریدسهام شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد، اوراق مرابحه شرکت واسط مالی آبان و توقف نماد معاملاتی شرکت‌های نفت پاسارگاد، سایپاآذین،صنایع آذرآب،مس شهید باهنر، حفاری شمال، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک، سایپا شیشه، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس،ایران یاسا تایر و رابر، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، پتروشیمی خارک و حق تقدم شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک از جمله رفت و آمدهای امروز تالار شیشه‌ای بود.
بر اساس این گزارش؛ در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه، شاخص بورس پس از پنج روز متوالی روند کاهشی و افت 2720 واحدی، سرانجام در مسیر رشد قرار گرفت و با افزایش 117 واحدی به ارتفاع 72 هزار و 748 واحدی رسید.
به عقیده کارشناسان بورسی؛ برخی مقررات بودجه ای، کمبود نقدینگی در بازار، سیاست‌های پولی، برنامه‌های دولت برای مهار تورم و مسایل پیش آمده در کشور عراق از جمله دلایل اصلی افت بورس به شمار می روند.
انتهای پیام/

دهۀ «رکود، عبرت، تجربه»
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
رایتل
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
بانک ایران زمین