غرب برای مقابله با تروریست‌ها در عراق به تهران به عنوان یک شریک نیاز دارد

غرب برای مقابله با تروریست‌ها در عراق به تهران به عنوان یک شریک نیاز دارد

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه سوئیسی در تحلیلی با اشاره به اینکه بحران عراق مذاکرات هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ در وین را تحت تاثیر قرار داده است، نوشت که غرب برای مقابله با تروریست‌ها در عراق به تهران به عنوان یک شریک نیاز دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه سوئیسی "تاگس انسایگر"، در تحلیلی نوشت: بحران در عراق همچنین مذاکرات برای حل مناقشات اتمی بین ایران و غرب را هم تحت تاثیر گذاشته است. آمریکا خود را برای بحث و مذاکره با تهران باز و آماده نشان می‌دهد.

نویسنده در ادامه تصریح کرد که حدود 30 سال است که آمریکا و ایران دیگر هیچ مناسبات دیپلماتیکی با هم ندارند. البته حالا بحران در عراق می تواند به گفتگوهای مستقیم بین تهران-واشنگتن منجر شود. روز گذشته (دوشنبه) یکی از نمایندگان بلند پایه دولت آمریکا به مطبوعات آمریکایی گفت که معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده در حاشیه مذاکرات اتمی در وین احتمالا با ایرانی‌ها درباره عراق صحبت خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا هم برای گفتگو با ایران به منظور حل بحران عراق ابراز تمایل کرده است.

نویسنده در ادامه به دور پنجم مذاکرات هسته ای بین ایران و 1+5 در ایران اشاره کرده و تصریح کرد که این بار مسئله یک معامله بزرگ درمیان است. در عرض سه روز آینده باید موفقیتی به دست آید که به این ترتیب تاریخی برای یک توافق هسته‌ای تا بیست جولای تعیین شود. در توافق نامه موقتی که در بیستم ژانویه به اجرا درآمد ،ایران متعهد شد که غنی سازی اورانیوم بیست درصد را برای شش ماه به حال تعلیق درآورده و در مقابل غرب  برخی تحریم های خود علیه ایران را لغو کند.

 این روزنامه سوئیسی در ادامه نوشت: بعد از موفقیت‌ها در اولین دور مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 5+1 البته بار دیگر جو این مذاکرات در ماه می به سردی گرایید، چرا که آمریکا مسئله موشک‌های دور برد ایران و اروپا مسائل حقوق بشر ایران را به مذاکرات هسته ای وارد کرده و به آن ربط داد. حالا در این دور مذاکرات حداقل نمایندگان ایرانی امیدوارند که این مسائل کم تر اهمیت داشته و یا اصلا از مباحث گفتگوها حذف شود. بنابراین غرب به ایران به عنوان متحدی برای مفابله با تروریست‌های افراطی در عراق و حل بحران این منطقه نیاز دارد.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان