سازمان ملل کارکنان خود را از عراق خارج می‌کند

سازمان ملل کارکنان خود را از عراق خارج می‌کند

خبرگزاری تسنیم: سازمان ملل درپی تحولات اخیر در عراق تصمیم گرفت کارکنان خود را از عراق خارج کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الجزیره؛ بعد از تصمیم نهادها و سازمان های بین المللی فعال در عراق مبنی بر خروج از عراق سرانجام سازمان ملل هم از کارکنان خود در عراق خواست از عراق خارج شوند.

سازمان ملل در این باره با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این سازمان تصمیم گرفت برای جلوگیری از وقوع هر مشکل احتمالی برای کادرش در عراق هم اکنون تصمیم بر این گرفته شده است تا کارکنان سازمان ملل یا به  قسمت های دیگر عراق انتقال یابند یا این که به خاک اردن تا اطلاع ثانوی منتقل شوند.

فرحان حق سخنگوی این سازمان در کنفرانس خبری در بغداد گفت: 58 کارمند این سازمان هم اکنون به امان پایتخت اردن منتقل شدند و قرار است ما بقی کارکنان نیز در شهر اربیل به صورت موقت منتقل شوند تا اوضاع امنیتی عراق بهبود یابد.

این سخنگوی سازمان ملل در عراق افزود: هم اکنون بیش از 200 تن ازکارکنان نهادهای بین الملل وابسته به سازمان ملل در چارچوب هیئت های بین المللی در بغداد و دیگر مناطق اطراف پایتخت عراق مستقر هستند از این رو طی روزهای آتی با پروازهای متعددی به اربیل و امان منتقل خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: هم اکنون سازمان ملل به خوبی می داند که اوضاع با یک هفته قبل بسیار فرق کرده است از این رو می توان گفت بازگشت اعضای سازمان ملل به زودی صورت می گیرد.

این تصمیم سازمان ملل در حالی در عراق صورت می گیرد که وزارت دفاع آمریکا از اعمال تدابیر ویژه امنیتی برای نهادهای بین الملل در عراق خبرداده است و این تدابیر بیشتر در بغداد متمرکز شده و هم اکنون با وزارت خارجه عراق هماهنگی لازم برای خروج برخی از کارکنان بین المللی از عراق یا جابجایی آنها در بخش هایی در داخل خاک عراق را آغاز کرده است.

وزارت خارجه آمریکا چند روز قبل هم گفته بود، قرار است بخشی از کارکنان غیر ضروری سفارت بزرگ خود در منطقه که در بغداد واقع شده است را از این کشور تا آرام شدن اوضاع امنیتی خارج سازد، و اکنون نیز گفته شده سفارت امریکا در بغداد قسمتی از کارکنانش را در بخش های دیگر عراق مستقر یا به بیرون از این کشور انتقال داده است.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هم چند روز قبل اعلام کرد: قرار است آن دسته از کارکنان غیر ضروری سفارت آمریکا در بغداد در قالب یک پرواز تجاری از فرودگاه بین الملل عراق در بغداد منتقل شوند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان