مک کین: آمریکا اشتباه عراق را در افغانستان تکرار خواهد کرد

مک کین: آمریکا اشتباه عراق را در افغانستان تکرار خواهد کرد

خبرگزاری تسنیم: سناتوران آمریکایی در مورد خروج کامل سربازان این کشور از افغانستان شدیداً ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند که به احتمال زیاد اشتباه عراق در افغانستان نیز تکرار می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الشرق الاوسط؛ جان مک کین سناتور جمهوری‌ خواه آمریکا گفته است، احتمال زیاد وجود دارد که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، اشتباه خود را در افغانستان نیز تکرار کند.

الشرق الاوسط امروز سه شنبه با انتشار گزارشی نوشت، گسترش بحران در کشور عراق سبب نگرانی شدید میان سناتوران آمریکایی درمورد حضور اندک سربازان آمریکایی بعد ازسال 2014 در افغانستان شده است.

جان مک کین گفته است:  آیا می‌ شد از همه‌ مسایل و مشکلات در عراق جلوگیری کرد؟ جواب اینست که بلی کاملاً امکان داشت.

جان مک کین تاکید کرد: 2 سال پیش آمریکا تمام نیروهایش را از عراق بیرون برد؛ اما در صورتی که این موضوع را در افغانستان نیز تکرار کند، سرنوشت کابل نیز مشابه بغداد خواهد شد.

از سوی دیگر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به تازه گی گفته است: در قرن بیست ویکم به جنگ ها اینطور پایان داده می شود و ما نیز تا پایان 2014 شمار نیروهای خود را به حد اقل خواهیم رساند.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرده است: مردم عراق به همکاری بیشتر ایالات متحده آمریکا نیاز دارد.

اوباما افزود: واضح است که حکومت بغداد به کمک‌های بیشتر آمریکا برای مبارزه با شورشیان الهام گرفته از شبکه‌ القاعده نیاز دارد که می توانند منافع امنیتی امریکا را با تهدید مواجه سازند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان