گلپایگانی: داعشی‌ها مانند خوارجی هستند که به امیرالمومنین می‌گفتند توبه کن

گلپایگانی: داعشی‌ها مانند خوارجی هستند که به امیرالمومنین می‌گفتند توبه کن

خبرگزاری تسنیم: رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به تحولات اخیر در کشور عراق گفت: این بدبخت‌های داعش از جنس همان خوارجی هستند که به امیرالمومنین می‌گفتند خارج شده‌ای و باید توبه کنی.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چهارمین مراسم پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و مراسم رونمایی از تقریظ امام خامنه‌ای بر کتاب «من زنده‌ام» عصر امروز 27 خردادماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم با اشاره به ارزش قلم در قرآن گفت: قلم چیزی است که خدا به آن قسم یاد کرده است. اموری که در قرآن به آن یاد شده امور مقدسی‌اند که در عرف جوامع انسانی جایگاه ویژه‌ای دارند که از جمله آنها قلم است. 

وی با اشاره به نقش پیامبر اسلام(ص) در تشکیل جامعه اسلامی و بعد از ایشان امام خمینی(ره) در تشکیل انقلاب اسلامی گفت: در تاریخ و قرآن بارها شاهد عملکرد گذشته اعراب بر تحقیر و ستم به زنان شاهد بودیم، اما وجود پیامبر اکرم(ص) باعث شد تا همین جامعه تغییر کند. بعد از ایشان، امام امت، فرزند برومند همان پیامبر(ص)، از مسائل جاری در جامعه پیش از انقلاب جامعه‌ای ساخت که نمونه شد. وضعیت تهران قبل از انقلاب به گونه‌ای بود که در کنار مساجد میخانه‌ها برپا بود و دیوار به دیوار مساجد میخاری جاری. مومنین جرات اظهار ایمان نداشتند. به عنوان نمونه یکی از دوستانم در نیروی هوایی پیش از انقلاب می‌گفت که نمی‌توانست علنا نماز بخواند و باید بر روی یک مقوا در دستشویی نماز بخواهند. 

رئیس دفتر مقام معظم رهبری یادآور شد: کسانی که امروز زاویه دارند یادشان رفته که در روزهای پیش از انقلاب عموم مملکت در دست افراد نابخرد، هوس‌باز و عیاش بود یکی از عوامل صریح سقوط خاندان پهلوی وجود همین فسادها در خانواده‌های آنها و علف‌های هرزی بود که در اطرافشان وجود داشت. امام از همین مردم، چنان انقلابی به پا کرد که نمونه‌اش خانم معصومه آبادنویسنده «من زنده‌ام» است. 

محمدی گلپایگانی با اشاره به وضعیت ایران در دفاع مقدس ادامه داد: شرق و غرب عالم برای نابودی انقلاب متحد شده بود و سیل اسلحه در دست دشمن بود اما دست ما خالی بود. ما در اولیات لوازم جنگ مانده بودیم اما با نفس گرم امام که یک بار فرموده بودند جبهه‌ها را پر کنید همه مردم سرازیر به سمت جبهه‌ها شدند. کودکانی بودند که با دست بردن به شناسنامه‌ها می‌خواستند خود را به خط مقدم برسانند. 

مسئول دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به وضعیت کنونی عراق و فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در این کشور گفت: وضعیت امروز عراق دقیقا و مطمئنا همانی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند که سرنخ دست سرویس‌های بیگانه است. این بدبخت‌های داعش و تکفیری‌ها آلت دست هستند و جنس دیگری از خوارجی هستند که به امیرالمومنین می‌گفتند توبه کن و مانع از دفع شر معاویه شدند.

وی ادامه داد: جنایت‌های انجام شده در عراق با انسانیت سازگار نیست. اینها به مرد و زن و ریز و درشت رحم نمی‌کنند در میان این غوغا کسانی مانند خانم آباد پیدا شده‌اند که نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز اسوه استادند.

گلپایگانی با اشاره به دیدار سازندگان فیلم شیار 143 با رهبر معظم انقلاب که در روز گذشته برگزار شده بود گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار از این فیلم که بحث اصللی آن بر سر فداکاری یک مادر شهید بود بسیار تعریف کردند در حقیقت نقش اساسی پیدایش انقلاب موفقیت در دفاع مقدس و جامعه کنونی را امثال همین افراد برعهده دارند. بزرگ کردن یک فرزند برای پدر و مادر دشوار است و به عبارتی آنها را پیر می‌کند اما اوج فداکاری آنجاست که مادرانی هستند که فرزندانشان را به جبهه‌ها روانه می‌کنند. رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرموده بودند که من صدها و یا شاید هزاران ملاقات از خانواده شهدا داشتم اما یک بار یکی از این مادران شهدا از وضعیت شکوه‌ای نداشت.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران