واردات بخشی از ظرفیت تولید پتروشیمی را گرفت

واردات بخشی از ظرفیت تولید پتروشیمی را گرفت

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:‌ در حالی که ۲۰ میلیون تن ظرفیت خالی در صنعت پتروشیمی داریم، در سالهای گذشته آمارهای گمرک از افزایش واردات محصولات میانی و نهایی پتروشیمی حکایت دارد.

عباس شعری مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: اینکه چه مسائلی موجب شده به خالی بودن یک سوم ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی کشور برسیم، واقفیم و می دانیم که کمبود خوراک، مشکلات فنی، خصوصی سازی بی برنامه، مشکلات عرضه و بازاریابی برخی محصولات و مشکلات تأمین مالی ما را به اینجا رسانده است.

وی افزود: در حالی که 20 میلیون تن ظرفیت خالی در صنعت پتروشیمی داریم، در سالهای گذشته آمارهای گمرک از افزایش واردات محصولات میانی و نهایی پتروشیمی حکایت دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران امروزه تجارت بخشی از ظرفیت تولید پتروشیمی را گرفته است، تصریح کرد: باید واکاوی کنیم که چگونه در طول دهه های گذشته حرکت کرده ایم که محصولاتی که می توانیم در داخل کشور تولید کنیم را وارد می کنیم و چگونه بسترسازی کرده ایم که واردات برخی محصولات که در زنجیره تولید داخل کشور حلقه های واسط هستند، از تولید داخلی آنها توجیه اقتصادی بیشتری دارد.

انتهای پیام/

 

دهۀ «رکود، عبرت، تجربه»
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
رایتل
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
بانک ایران زمین