اردن میزبان نشست مشورتی ۱۳ گروه تروریستی برای ایجاد ناامنی در عراق

اردن میزبان نشست مشورتی 13 گروه تروریستی برای ایجاد ناامنی در عراق

خبرگزاری تسنیم: ۱۳ گروه تروریستی، دو روز پیش از حمله به استان نینوا در اردن گردهم آمده و در مورد قتل عراقی­‌ها به توافق رسیده و با سرکرده گروه تروریستی داعش بیعت کردند.

به گزارش گروه بین­‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الصباح عراق، نمایندگان 13 گروه تروریستی، دو روز پیش از حمله به استان نینوا در شمال عراق، گرد هم آمده و ضمن بیعت با ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام یا همان داعش برای حمله به تمام شهرهای عراق، در مورد کشتار مردم بی­‌گناه عراق به توافق رسیدند.

الصباح به نقل از منابعی که از آن تحت عنوان منابع ویژه یاد کرد، نوشت: این گروه­‌ها عبارتند از:

حزب ممنوعه البعث، بازوی مجرم فراری عزت الدوری، جنبش نقشبندیه، و گروه­‌های موسوم به المجاهدین، انقلاب بیستم، الاسلامی، پایگاه الجهاد، طایفه المنصوره، انصار التوحید، انصار السنه، الغرباء، الاهوال، انصار الاسلام و المختار.

تشکیل ائتلاف البغدادی یا الطیبین

این منابع تاکید کردند که در این نشست، تعدادی از سران فتنه که در برگزاری تحصن در الانبار، صلاح الدین، کرکوک و نینوا دست داشتند و نیز سرکردگان حزب بعث حضور داشتند و در نهایت در مورد تشکیل ائتلاف موسوم به «ائتلاف البغدادی» یا «ائتلاف الطیبین» و سرنگونی دولت بغداد به توافق رسیدند.

تعداد نیروهای این گروه‌­های تروریستی به اضافه نیروهای داعش 30 هزار مبارز است که تروریست­‌های داعش در سوریه و به عبارت بهتر در شهرهای رقه، حسکه و دیرالزور در این شمارش لحاظ نشدند.

بنابر اعلام منابع مزبور، دو کشور قطر و عربستان نیز یک میلیارد و 500 میلیون دلار در اختیار این گروه‌­ها قرار دادند تا از آن برای خرید سلاح و مهمات از قاچاقچیان سلاح استفاده کنند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان