۱۲۰ کارگاه تولید صنایع دستی در بروجرد فعالیت می کند


120 کارگاه تولید صنایع دستی در بروجرد فعالیت می کند

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداه میراث فرهنگی بروجرد گفت: ۱۲۰ کارگاه تولید صنایع دستی در بروجرد فعالیت می کند و این کارگاهها در حوزه صنایع دستی اعم از خانگی، آموزش و تولیدی برای ۲۰۰ نفر تولید شغل کرده اند.

حجت الله یارمحمدی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در بروجرد، اظهار کرد:  40 هنرمندبروجردی  به بانک عامل (صادرات) معرفی که 30 نفر آنها موفق به دریافت تسهیلات تا سقف 50 میلیون ریال شدند.

 وی افزود: این افراد که در رشته های مختلف هنری از جمله گلیم بافی، منبت چوب، زیور آلات، سراجی سنتی، مصنوعات چرم و وورشو سازی فعالیت دارند در دوره های گذشته موفق به دریافت کارت صنعتگری و مهارت شده اند که پس از بازدید و تایید کارگاه جهت دریافت تسهیلات در قالب مشاغل خانگی به بانک عامل معرفی شده اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی بروجرد بیان کرد: این تسهیلات به منظور حمایت از هنرمندان و توسعه فعالیتهای آنها و همچنین در راستای احیای صنایع دستی شهرستان اعطا شده است.

وی از فعالیت 120 کارگاه تولید صنایع دستی با 200 نفر اشتغال در این بروجرد خبر داد و گفت: این کارگاهها در حوزه صنایع دستی اعم از خانگی، آموزش و تولیدی مشغول به فعالیت هستند که میزان اشتغالزایی آنها بیش از  200 نفر است.

یارمحمدی اظهار کرد: کارشناسان صنایع دستی این اداره بطور متناوب کار سرکشی و بازدید از این کارگاهها را انجام می دهند و از ابتدای سال تاکنون 50 کارگاه مورد بازدید کارشناسان این اداره قرار گرفته و با تایید فعالیت صاحبان این کارگاهها، کارت صنعتگری برای این افراد صادر شد ه است.

 وی از برگزاری سه دوره آزمون صنایع دستی در این شهرستان خبر داد و گفت: این آزمونها در رشته های قلمزنی، سراجی سنتی، سرمه دوزی، قلاب بافی و عروسک بافی برگزار شد که در پایان 52 نفر موفق به اخذ امتیاز لازم شده و جهت صدور کارت صنعتگری معرفی شدند.

رئیس اداره کیراث فرهنگی و گردشگری بروجرد گفت: هدف از برگزاری این آزمونها را ترغیب هر چه بیشتر صنعتگران صنایع دستی، حفظ و احیا رشته های هنری منسوخ شده، بالا بردن سطح کیفی محصولات صنایع دستی و در نهایت صدور کارت های مهارت به صورت دوره ای عنوان کرد.

یارمحمدی بیان کرد: سالهای گذشته با برگزاری دوره های آموزشی و آزمون، حدود 450 نفر از هنرمندان در بروجرد موفق به دریافت کارت مهارت در رشته های مختلف صنایع دستی شدند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon