۱۰ پروژه مهم و تاثیرگذار سیستان و بلوچستان تعیین اولویت شد

10 پروژه مهم و تاثیرگذار سیستان و بلوچستان تعیین اولویت شد

خبرگزاری تسنیم: در سومین جلسه شورای فنی سیستان و بلوچستان، تعداد ۱۰ پروژه مهم و تاثیرگذار استان تعیین اولویت شد و مدیران مربوطه در جلسات آتی این شورا، گزارش اقدامات انجام شده را ارائه خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، در سومین جلسه شورای فنی استان با حضور معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان، با توجه به اهمیت موضوع و توسعه استان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و غیره با مشورت اعضای شورای فنی استان، تعداد 10 پروژه مهم و تاثیرگذار از جمله گاز، آب، آب کشاورزی، راه آهن، ترانزیت، طرح جامع توسعه بنادر، احداث هاب دو پتروشیمی در ایرانشهر و چابهار، توسعه معادن، طرح توسعه گردشگری استان و طرح جبران کمبود سرانه فضای آموزشی را تصویب و قرار شد مدیران مربوطه در جلسات آتی شورای فنی استان گزارش اقدامات انجام شده را ارائه دهند.

باقر کرد معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان در این جلسه اظهار کرد: شورای فنی استان با هماهنگی دفتر فنی استانداری پروژه‌های نیمه تمام ادارات را بررسی تا درباره آنها تصمیم نهایی اتخاذ شود و پروژه‌هایی را که در استان نیاز به تصمیم گیری در خصوص چگونگی اجرای آنها تصمیم لازم گرفته شود و الباقی پروژه‌ها را با ارائه راهکار و پیشنهادات به شورای عالی فنی کشور ارسال کنند.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه، گزارشی از اقدامات انجام گرفته در گازرسانی به استان را بیان کرد و گفت: خط انتقال گاز زاهدان – زابل طراحی و مسیریابی شده و قرار است از زاهدان تا دشتک، لوله‌ای با قطر 36 اینچ و از دشتک تا شهرستان زابل با لوله‌ای به قطر 20 اینچ با هزینه‌ای معادل 680 میلیارد تومان عملیاتی شود تا گاز به صورت محدود و ابتدا مصرف خودرویی (CNG) در زابل استفاده شود.

محمد حسن طهرانی‌مقدم افزود: خط اصلی گاز ایرانشهر تا شهرستان خاش مصوب شده، مطالعات فاز نخست آن شروع و مجوز آن از هیئت مدیره اخذ شده است.

وی در زمینه وضعیت انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار بیان کرد: مقرر شده است بعد از انتقال گاز از ایرانشهر به مرز پیشین، یک خط فرعی به طول 90 کیلومتر به چابهار کشیده شود تا خوراک پتروشیمی و صنایع تامین شود.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان در خصوص گازرسانی به شهرهای دیگر استان نیز گفت: قرار است از خط ایرانشهر یک خط فرعی به میرجاوه و بزمان و از خط خاش نیز یک خط فرعی به شهرستان‌های سراوان، سیب سوران و غیره کشیده شود.

طهرانی‌مقدم در ارتباط با اجرای خطوط لوله گاز شهری نیز افزود: شبکه شهری از سال 90 در استان آغاز شده و در شهر زاهدان 140 کیلومتر، شهر زابل 59 کیلومتر و گاز شهری ایرانشهر نیز 80 درصد خطوط انتقال آن تکمیل شده است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon