تکاپوی بیهوده شاهزاده کهنه کار برای تبرئه عربستان از آلودگی به حمایت از تروریسم

تکاپوی بیهوده شاهزاده کهنه کار برای تبرئه عربستان از آلودگی به حمایت از تروریسم

خبرگزاری تسنیم: شاهزاده کهنه کار سعودی بار دیگر در سخنانی این بار در نشست سازمان همکاری اسلامی تلاش کرد برای تبرئه کشورش از اتهام حمایت از تروریست‌های تکفیری در عراق، مسئولیت وخامت اوضاع امنیتی و بی ثباتی در عراق را متوجه دولت منتخب عراق کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که مقامات بلندپایه عراق و در راس آنها نوری المالکی نخست وزیر این کشور بارها به انتقاد از عربستان و برخی کشورهای دیگر به سبب حمایت از تروریستهای تکفیری و بعثی صدامی پرداخته و آنها را مسئول وخامت اوضاع امنیتی کشورشان معرفی کرده اند، سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان از تریبون نشست سازمان همکاری اسلامی در جده بهره برد و با انکار حمایت کشورش از تروریست‌ها در عراق، انگشت اتهام را متوجه شخص نوری المالکی کرد و وی را مسئول بحران امنیتی کنونی در عراق دانست.

سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان در نشست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ادعا کرده است ما تبعیض بر اساس دین عقیده یا نژاد را رد می‌کنیم.

شاهزاده دیپلمات کهنه کار سعودی مدعی شده است ما تروریسم را محکوم و بر ضرورت مقابله با آن تاکید می‌کنیم. فیصل، اتهامات نوری المالکی نخست وزیر عراق مبنی بر حمایت گسترده عربستان از تروریسم را تمسخرآمیز خوانده است.

وی ادعا کرده است عربستان بیشتر از همه از تروریسم رنج برده و با تروریسم جنگیده است.فیصل ادعای جالبی هم مطرح کرد و گفت مالکی باید از سیاست عربستان در مقابله تروریسم تبعیت کند.

وی مدعی شد ما آماده مقابله با تروریسمی هستیم که در منطقه گسترش یافته است.وزیر خارجه عربستان بدون به کار بردن عنوان تروریستی برای گروه داعش و بیان اینکه دولت عراق و شام برای نابودی عراق تلاش می کند،‌ادعا کرده است سیاست‌های مالکی سبب شعله ور شدن آتش طایفه گری در عراق و بحران اخیر شده است

پیشتر نیز شورای وزیران عربستان در نشست یکشنبه گذشته خود با درخواست برای تشکیل آنچه دولت وفاق ملی خواند، آشکارا در امور داخلی عراق دخالت کرد که تحلیلگران این دخالت آشکار را تلاش عربستان برای دور زدن نتایج انتخابات و به قدرت رساندن مجدد نخبگان سیاسی طرفدار خود در عراق قلمداد می شود.

شاهزاده سعودی همچنین در اظهاراتی تحریک آمیز گفته بود اوضاع امنیتی نابسامان عراق خطرناک است و به وقوع جنگ داخلی در عراق اشاره می کند که پیامدهایی برای منطقه دارد که نمی توان تصور کرد.

سعود الفیصل بدون اشاره به دلایل واقعی نفوذ تروریستهای تکفیری به عراق و در تمجید از آنها این گونه سخن گفت دولت اسلامی عراق و شام پیشروی ناگهانی در شمال و مرکز عراق داشتند که نیروهای عراقی را به عقب نشینی در استانهای موصل، صلاح الدین و دیالی وادار کرد.

یک مقام آل خلیفه نیز  در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی از سرکوب وحشیانه ندای آزادی خواهانه و درخواستهای مشروع اکثریت ملت بحرین از سوی مزدوران این رژیم و نظامیان سعودی، حضور هزاران تروریست تکفیری مزدور در عراق را نادیده گرفت و مدعی شد درگیری و نزاع در عراق طایفه ای است و نباید در آن دخالت کرد.

محمد بن نواف بن عبدالعزیز سفیر عربستان در انگلیس هم با متهم کردن نوری المالکی به در پیش گرفتن سیاستهای فرقه گرایانه و مقصر دانستن وی در فعالیتهای تروریستهای تکفیری تلاش کرد بر دخالتهای کشورش در عراق و حمایتهای گسترده از تروریستهای تکفیری سرپوش بگذارد.

این دیپلمات سعودی هم در ادامه دخالتهای آشکار آل سعود در عراق برای مردم این کشور تعیین تکلیف کرده و نسخه شفابخش خود را تشکیل دولت جدیدی بر اساس دیدگاه حاکمان عربستان دانسته و همانند سعود الفیصل وزیر خارجه سعودی از نوری المالکی نخست وزیر منتخب عراق خواسته است برای حل بحران فعلی از سیاستهای عربستان دنباله روی کند.

وی با ادعای اینکه عربستان از داعش و گروههای تروریستی دیگر حمایت نمی کند، مدعی شده است که حاکمان عربستان آرزوی نابودی و شکست القاعده و داعش را دارند.

اظهارات مداخله جویانه برخی مقامات عربی به ویژه سعود الفیصل وزیر خارجه آل سعود با واکنش فوری و صریح دولتمردان عراق روبرو شده است به طوری که علی  الشلاه عضو ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی گفته است اظهارات سعود الفیصل بار دیگر دخالت طایفه ای عربستان در عراق را آشکار کرد.

الشلاه در سخنانی که از شبکه العراقیه پخش می شد،‌گفت اظهارات سعود الفیصل دخالت طایفه ای عربستان در عراق را  اثبات کرد.

 سعودی‌ها قلب تپنده داعش

 سعودیها قلب تپنده داعش و مغز طراح آن به شمار می روند با وجودی که رژیم سعودی در اظهارنظرها و مواضع خود اینگونه القا می کند که مخالف داعش و تروریسم است و با سعودیهایی که به صفوف این گروه بپیوندند، برخورد خواهد کرد، اما دلایل و نشانه هایی وجود دارد که طرحها و برنامه های مخفی سعودی را در حمایت از تروریسم به ویژه در عراق و سوریه مورد تاکید قرار می دهد.

به نظر می رسد رژیم آل سعود که از فشار جهانیان به ویژه آمریکا و اروپا می ترسد، شبکه ای را به وجود آورده است که در خفا و به صورت پنهانی فعالیت می کند و از حمایت موسسه دینی وهابیت برای اعزام جنگجویان و افراد تندرو به مناطق درگیر و متشنج خارج از عربستان برخوردار است و حتی اخبار موثقی  مبنی بر اینکه عربستان زندانیان تروریست را در مقابل مشارکت در جنگ در سوریه در کنار گروههای تروریستی آزاد کرده است، منتشر شده بود.

بر خلاف ادعای مقامات سعودی مبنی بر مبارزه با تروریسم، نحوه پوشش تحولات عراق از سوی رسانه های رسمی سعودی نشان می دهد که آنها عملا از تروریستها حمایت می کنند، این رسانه ها، تروریستهای تکفیری داعش و بعثی صدامی را ثوار(انقلابیون) و اشغال موصل از سوی آنها را انقلاب مردمی توصیف کرده اند.

دخالت‌های عربستان در امور عراق با تکیه بر سیاستمداران همسو با این کشور از جمله اسامه النجیفی، صالح المطلک و ایاد علاوی ادامه دارد، سیاستمدارانی که از حمایتهای گسترده ریاض برخوردار هستند و متاسفانه در راستای سیاستهای آل سعود که به دنبال تجزیه برخی کشورها از جمله عراق از طریق شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی هستند، حرکت می کنند.

یکی از این افراد ایاد علاوی است که هرگاه مالکی نخست وزیر عراق و دیگر مقامات این کشور به انتقاد از عربستان و سیاستهای مداخله جویانه این کشور پرداخته اند، وی تمام قد از سعودیها دفاع کرده و هرگونه دخالت ریاض در امور داخلی عراق را به طور کلی منکر شده است.

علاوی منکر هرگونه دخالت کشورهای عربی و در راس آنها عربستان در امور داخلی عراق شد و در تلاش برای شکاف در صف واحد علیه تروریسم ادعا کرد عربستان هیچ  دخالتی در عراق ندارد.

شکی نیست که یکی از مهمترین هسته های تشکیل دهنده گروه تروریستی داعش، سعودیها هستند و هلاکت و بازداشت تروریستهای سعودی در عملیات ارتش عراق به یک مساله عادی تبدیل شده است.

اخیرا یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش به نام ابویمامه الدوسری سعودی الاصل در جریان تجاوز به پالایشگاه بیجی به هلاکت رسید.

نوری المالکی نخست وزیر عراق گفته است سرنخهای توطئه سیاسی به داخل نیروهای امنیتی رخنه کرد و عملیات واکنش و پاسخ به این توطئه در سایه بسیج مردمی در عراق آغاز شده است و این پیام را به همراه دارد که ملت عراق اعم از شیعه و سنی و مسیحی مقاوم و ایستاده است.

مالکی تاکید کرد باندهای مورد حمایت خارجی عراق را هدف قرار داده اند، باندهایی که به دنبال فرصتهایی برای غارت و چپاول هستند .

وی اقدام برخی رسانه های عربی و طرفدار بعثی های صدامی و تکفیریها را که تروریستهای داعش را انقلابیون عشایر و صاحب حق می خوانند، توهین آشکار به عشایر خواند که به گفته وی عشایر از مردم مقاوم عراق هستند، زیرا عشایر هرگز با تخریب و نابودی کشورشان و غارتگری، کشتار دانشجویان دانشکده نظامی و تمام اقدامات جنایتکارانه ای که داعش تروریست مرتکب می شود، موافق نیستند.

استفاده عنوان انقلابیون برای توصیف تروریست‌های تکفیری و بعثی صدامی در رسانه‌های سعودی

روزنامه الوطن از رسانه های رسمی عربستان در کنار روزنامه های دیگر بارها به انجام مصاحبه با سرکردگان گروههای تکفیری و تروریستی مسلح در عراق پرداخته و عجیب اینکه همه آنها را با لقب انقلابی خطاب می کند.

این روزنامه با فردی به نام حسام الدین الدلیمی از بعثی های صدامی که عنوان رئیس دفتر اجرایی شورای سیاسی انقلابیون عراق را برخود گذاشته است و الوطن از وی به عنوان سرلشگر یاد می کند(ژنرالهای بعثی سابق)،‌مصاحبه مفصلی انجام داده است.

به گزارش تسنیم، الوطن این جمله الدلیمی را به عنوان تیتر اصلی مصاحبه انتخاب کرده است :" اتهام مالکی به عربستان بی اساس است و عملیات(تروریستی) تا سرنگونی دولت مزدور(اشاره به دولت منتخب نوری المالکی) ادامه خواهد یافت.

وی گفته است انقلابیون (تروریست‌های تکفیری و بعثی صدامی) از ارتش،‌مقادیری سلاح و تانک به غنیمت گرفته اند که در یورش به بغداد مورد  استفاده قرار خواند داد.

این بعثی صدامی با انکار هرگونه دخالت عربستان در امور عراق مدعی شده است من از دولت مالکی می خواهم حتی یک دلیل برای اثبات حمایت عربستان از تروریسم بیاورد، تمام اتهامات علیه عربستان بی اساس است.

الدلیمی از آمریکا خواسته است برای تغییر نخست وزیر عراق و برکناری نوری المالکی تلاش کند تا ثبات و امنیت به عراق برگردد.

این سرکرده بعثی های صدامی با طی اتهامات بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شده است سخن گفتن از سیطره داعش بر موصل ادعای بی اساس است و بهانه مالکی برای تجاوز به غیرنظامیان است.

الوطن در ادامه تلاش برای تحریک عراقیها و توصیف جنایات هولناک کشتار و هتک حرمت نوامیس مردم عراق به عنوان انقلاب مردمی مهر تاییدی بر اظهارات مقامات عراقی مبنی بر دخالت عربستان در امور داخلی و حمایت از تروریستها و بعثی های صدامی می گذارد.

نگاهی به این سئوال روزنامه الوطن از این بعثی صدامی، دروغ بودن ادعای سعود الفیصل را مبنی بر اینکه عربستان مخالف تروریسم است و در عراق دخالتی نمی کند، نشان می دهد:" جناب سرلشگر(خطاب به الدلیمی از بعثی های صدامی) می توانید ما را از هدف آینده خود به عنوان انقلابیون عراق بیان کنید،‌شما از عملیات جنگ به دنبال چه چیزی هستید؟"

توهین به میلیونها عراقی که اخیرا در انتخاباتی پرشور بیشترین رای را به نوری المالکی نخست وزیر عراق و ائتلاف دولت قانون به رهبری وی دادند و ادعای اینکه مالکی مزدور ایران است و به کشتار اهل سنت می پردازد و توصیف تروریستهای تکفیری و بعثی صدامی به عنوان انقلابیون در تلاش برای شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی به طور گسترده از سوی رسانه های عربستان دنبال می شود.

هشدار مالکی به عربستان و دیگر حامیان تروریست‌ها

دولت عراق، عربستان را حامی اصلی گروههای تروریستی در عراق خوانده و درباره عواقب خطرناک این حمایتها هشدار داده و ریاض را مسئول پیامدهای حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریستها دانسته است.

مالکی تاکید کرده است ما به قدرت عراقی‌ها برای نابودی تروریسم اطمینان داریم و کشورهای حامی تروریسم باید بدانند همان آتشی که عراق را با جنگ و خونریزی شعله ور کردند، به زودی دامن آنها را خواهد گرفت.

سوزان السعد عضو حزب الفضیله الاسلامی عراق تاکید کرده است جامعه بین المللی باید موضع قاطعی در برابر دخالت عربستان، قطر و ترکیه در عراق و حمایت آنها از تروریسم اتخاذ کند، این در حالی است که گزارشهای بین المللی بر حمایت این کشورها از گروههای تروریستی تاکید می کند.

وی گفته است سازمان ملل متحد هیچ موضعی در قبال دخالت آشکار عربستان در عراق و حمایت صریح این کشور از گروههای تروریستی در عراق اتخاذ نمی کند، این در حالی است که این گروهها طی سالهای گذشته (پس از سرنگونی صدام) جان افراد بیگناه بیشماری را گرفته اند.

سعودی‌ها در حالی هرگونه دخالت خود در امور داخلی عراق و حمایت از تروریستها را انکار می کنند که برخی منابع رسانه ای از حضور 150 افسر اطلاعاتی سعودی در موصل برای حمایت از داعش پرده برداشته‌اند.

این افسران سعودی به شکل سری از طریق استان الحسکه سوریه با هماهنگی داعش وارد موصل شده و جالب اینکه یکی از خبرنگاران روزنامه سعودی  الوطن را هم با خود برای پوشش خبرها و تحولات به نفع عربستان همراه آورده‌اند.

دخالت عربستان نقش زیادی در وخامت اوضاع امنیتی عراق داشته است که بیانیه حکومت سعودی در توصیف تروریستهای داعش در موصل، تکریت و دیالی به انقلابی، آن را مورد تاکید قرار می دهد.

جامعه جهانی و سازمانهای بین المللی ذیربط باید موضع قاطعانه و جدی به گونه ای که عربستان و ترکیه و متحدان آنها را به توقف حمایت از عملیات تروریستی در عراق ملزم کند، اتخاذ کنند.

موضع جامعه جهانی به ویژه مدعیان در خصوص اقدامات تروریستی در عراق انفعالی و به نوعی سکوت در برابر تروریستهاست در حالی که مدعیان هنگام اشغال کویت از سوی رژیم صدام به صورت یکپارچه و قاطع علیه رژیم صدام عمل کرد و تحریم‌هایی را علیه عراق وضع کرد که متاسفانه قربانیان اصلی آن مردم عراق بودند و بهای سنگینی را به خاطر جنایات صدام پرداخت کردند در حالی که خود هیچ گناهی مرتکب نشده بودند.

محمود حسن عضو ائتلاف دولت قانون گفته است برخی کشورها از طریق مواضع خصمانه خود در قبال عراق، حمایت علنی خود از تروریسم را اثبات کرده اند و جامعه بین المللی باید بر این کشورها برای توقف حمایت از تروریسم فشار وارد کنند، زیرا گروههای تروریستی همه را تهدید می کنند و هیچ فرقی میان دیگران قائل نیستند.

دولت عراق با تمجید از کشورهایی که حامی بغداد در جنگ با تروریسم هستند، کشورهایی همچون عربستان را حامی گروههای تروریستی دانسته است که جنایات هولناکی از جنایت کشتار دسته جمعی و ریختن خون انسانهای بیگناه و تخریب زیرساختها و آثار باستانی و اماکن تاریخی و مقدس مرتکب می شوند.

مقامات عربستان و رسانه های وابسته با توصیف تروریستهای تکفیری به عنوان انقلابی در حقیقت برای مشروعیت بخشی به جنایات هولناکی که این افراد مرتکب می شوند، تلاش می کنند.

حکومت عربستان مسئولیت جنایات خطرناکی گروههای تروریستی را برعهده دارد و جامعه جهانی باید به مسئولیت خود در این زمینه عمل کند.

سعود الفیصل بار دیگر مدعی سیاستهای طایفه ای و تبعیض آمیز دولت عراق شد که بغداد در این زمینه تاکید کرده است حکومت سعودی باید به اوضاع داخلی خود بپردازد و از انزوا و به حاشیه راندن بخشهایی از مردم خود دست بردارد، شایسته است که آل سعود به این نصحیت عمل کند، زیرا عراق کشوری است که روند دموکراتیک در آن جریان دارد و انتخابات آزاد و شفافی برگزار می شود که همه جهان شاهد آن بوده اند.

صدرالدین القبانجی عضو شورای رهبری مجلس اعلای اسلامی عراق هم در واکنش به ادعاهای برخی رژیم‌‌های عربی از جمله سعودی مبنی بر طایفه ای بودن فتوای آیت الله سیستانی و این ادعا که هدف از آن اهل سنت است، تاکید کرده است ما طایفه‌ای نیستیم و تنها هدف ما پاکسازی کشور از وجود باندهای تروریستی است.

حرف  و عمل مقامات سعودی کاملا متناقض است، زیرا آنها در حالی همواره در اظهارنظرهای خود مدعی مقابله با تروریسم هستند که در عمل با تشکیل هسته های تروریستی در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه و حمایتهای گسترده تسلیحاتی، مالی، آموزشی و رسانه ای از آنها نقش مهمی در ادامه کشتار و ویرانی دارند و هرگز به پیامدهای ماجراجویی های ویرانگر خود نمی اندیشند و از این حقیقت غافل هستند که آتش حمایتهای آنها از جنایتکارانی که از ارتکاب وحشیانه ترین جنایات با تکیه بر عقاید انحرافی و جاهلی خود ابایی ندارند، به زودی دامن آنها را هم خواهد گرفت و اشک تمساح ریختن آنها برای مردم عراق و مردم سوریه تاثیری بر تغییر دیدگاه‌های افکارعمومی نسبت به حاکمان عربستان که مدافع سرسخت تروریستهای تکفیری در منطقه هستند،‌ نخواهد داشت.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان