پیشروی ارتش عراق در تلعفر و الاسحاقی

پیشروی ارتش عراق در تلعفر و الاسحاقی

خبرگزاری تسنیم: ارتش عراق در عملیات‌های نظامی خود به پیشروی‌ها در تلعفر ادامه داده و افراد مسلح در منطقه الاسحاقی استان صلاح‌الدین را به عقب رانده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "رعد الجبوری" استاندار استان بابل در مصاحبه با پایگاه خبری "السومریه نیوز" گفت که حدود 95 درصد مناطق شمالی بابل، مناطق امن به شمار می‌آیند.
وی گفت که نیروهای امنیتی عراق به کمک اطلاعاتی که نیروهای اطلاعاتی داده‌اند اقدام به حملات پیشگیرانه کرده‌اند.
این مقام عراقی افزود که نیروهای امنیتی عراق دوره جدید آموزش داوطلبان را به پایان رسانده و تعداد داوطلبان آموزش دیده به بیش از 60 هزار نفر رسیده است و این افراد آمادگی اعزام به مناطق مختلف عراق را دارند.

از سوی دیگر "محمد عبدالقادر" از مقامات قضایی استان نینوی گفت که نیروهای امنیتی عراق توانسته‌اند کنترل نیمی از این منطقه را به طور کامل در اختیار بگیرند.
وی گفت که درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و افراد مسلح در این منطقه ادامه دارد و پیروزی‌ها در این درگیری‌ها با ارتش بوده و ارتش توانسته است به منطقه القلعه برسید.
این مقام عراقی گفت که شهروندان منطقه را به دلیل درگیری‌ها ترک کرده‌اند.
وزارت دفاع عراق نیر اعلام کرد که منطقه "الاسحاقی" در استان صلاح‌الدین (80 کیلومتری جنوب تکریت) را از وجود عناصر گروه تروریستی داعش پاکسازی کرده است.
این وزارت خانه از اسیر کردن چندین فرمانده گروه داعش و دستیابی به مقادیر گسترده تسلیحات و خودروهای نظامی این گروه خبر داد.
وزارت دفاع عراق پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که نیروی هوایی ارتش به مواضع داعش در روستای البوجوازی حمله کرد.
در این بیانیه آمده است: 55 تروریست در این حمله هوایی کشته و خودروهای آنها منهدم شدند.
ارتش عراق همچنین مواضع عناصر تروریستی در دو منطقه اللطیفیه و المحمودیه را هدف قرار داد که در پی آن 15 نفر کشته شدند.
منابع امنیتی عراق امروز پنجشنبه از کشته شدن 23 عنصر تروریستی داعش و انهدام پنج خودروی آنها در عملیات هوایی ارتش عراق در فلوجه استان الانبار خبر دادند.
سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که 104 نفر از عناصر مسلح در استان های نینوا، الانبار و بابل در عملیات نظامی ارتش کشته شدند و علاوه بر آن چندین خودروی آنها منهدم شد.
از سوی دیگر مقامات عراقی اعلام کردند که شهر بیجی در استان صلاح الدین را که تحت سیطره تروریست‌ها بود، از آنها پس گرفته و بر آن سیطره پیدا کرده اند.
این در حالی است که صبح روز گذشته رسانه‌ها اعلام کردند که 300 کارگر پالایشگاه نفتی بیجی در استان صلاح الدین بعد از اعلام یک آتش‌بس موقت از سوی نظامیان دولت عراق و گروه‌های تروریست وابسته به داعش موفق شدند از این پالایشگاه خارج شوند.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان