اعزام نظامیان استرالیایی به بغداد برای حفاظت از سفارت این کشور

اعزام نظامیان استرالیایی به بغداد برای حفاظت از سفارت این کشور

خبرگزاری تسنیم: استرالیا امروز جمعه اعلام کرد، گروهی از سربازان ارتش برای حفاظت از سفارتخانه این کشور در بغداد به عراق اعزام شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ان دی تی وی، اعزام نظامیان استرالیایی به بغداد برای حفاظت از سفارتخانه این کشور در عراق در شرایطی است که تحرکات شبه نظامیان تکفیری داعش همچنان ادامه دارد و کشورهای غربی به شدت نگران پیشروی نیروهای داعش به سوی بغداد هستند.
بر اساس این گزارش آمریکا نیز 275 نظامی خود را برای کمک به کارمندان سفارت این کشور در بغداد و حفاظت از سفارتخانه خود به عراق اعزام کرده است. سخنگوی وزیر دفاع استرالیا تاکید کرد: گروه کوچکی از نظامیان استرالیایی برای ارتقای شرایط امنیتی در اطراف سفارت این کشور در عراق به بغداد اعزام شده اند.وی اشاره ای به تعداد نظامیان استرالیایی نکرده است.

وی در ادامه افزود: هدف اصلی از اعزام نیروهای نظامی استرالیا به بغداد تنها حمایت و حفاظت از کارکنان سفارت و تخلیه آن در صورت لزوم خواهد بود. اوایل هفته جاری استرالیا بخشی از کارمندان سفارت خود در بغداد را تخلیه کرده و تنها کارمندان ضروری و مورد نیاز را در سفارت باقی نگه داشته است.
تونی ابوت نخست وزیر استرالیا نیز امروز جمعه نگرانی شدید خود را نسبت به امنیت جانی کارمندان سفارت استرالیا در بغداد اعلام کرده است. وی تاکید کرد: هیچ کس نباید تهدید ناشی از گروه داعش را دست کم بگیرد. نیروهای داعش همچنان در حال پیشروی به سوی بغداد هستند.
ابوت گفت: در شرایط کنونی مهمترین تمرکز ما تامین امنیت شهروندان استرالیایی در بغداد است و باید ظرفیت لازم برای خروج اتباع خود از بغداد را در صورت لزوم ایجاد کنیم.
استرالیا بیش از 2 هزار نظامی خود را برای کمک به آمریکا در اشغال عراق به این کشور اعزام کرده بود.
انتهای پیام/پ

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان