دیدار اسامه النجیفی با مسعود بارزانی در اربیل

دیدار اسامه النجیفی با مسعود بارزانی در اربیل

خبرگزاری تسنیم: رئیس پارلمان عراق و هیئتی از فهرست متحدون با رئیس اقلیم کردستان در اربیل دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری المسله؛ مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: اقلیم کردستان عراق حاضر است در نبرد با تروریسم در کنار شیعیان و سنی های عراق بایستد اما همین اقلیم کردستان حاضر نیست به نام مبارزه با تروریسم در جنگ و نزاع طایفه ای در عراق شرکت کند.

مسعود بارزانی در ادامه گفت: باید همیشه بین مساله مبارزه با تروریسم و بین خواسته های به حق ملت سنی عراق تفاوت قائل بود.

رئیس اقلیم کردستان عراق براساس منابع آگاه در حزب دمکراتیک کردستان عراق که مسعود بارزانی رهبری آن را برعهده دارد روز گذشته با اسامه النجیفی رئیس پارلمان عراق و هیئتی از فهرست متحدون در اربیل دیدار و گفت‌وگو کرد.

این منابع کرد عراقی تاکید کردند: در این دیدار دو طرف آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و مسائل مربوط به نزاع در داخل این کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این دو مسئول عراقی همچنین در این دیدار اوضاع مربوط به غرب عراق را که از نظر امنیتی بسیار بحرانی است بررسی کرده و راه های برون رفت از بحران سیاسی کنونی عراق را مورد بررسی قرار دادند.

مسعود بارزانی و اسامه النجیفی همچنین درخصوص نحوه برگزاری اولین جلسه پارلمان آینده عراق و مسائل مربوط به انتخاب رئیس پارلمان و رئیس جمهور جدید و نخست وزیر آینده عراق را بررسی کردند.

منابع دمکراتیک کردستان عراق در این زمینه افزودند: آرای دو طرف در زمینه نحوه برگزاری اولین جلسه پارلمان جدید عراق و همچنین نحوه حل مشکلات کنونی کشور که باید از طریق راه حل های سیاسی دنبال شود با هم تطابق داشته و مشورت کنندگان به این نتیجه رسیدند که جریان های عراقی باید برای مبارزه با تروریسم باهم متحد شوند.

مسعود بارزانی به گفته منابع آگاه کرد در این دیدار به اسامه النجیفی اعلام کرد: اقلیم کردستان به خوبی می داند که بین خواسته های به حق شهروندان سنی عراق و مساله مبارزه با تروریسم تفاوت بسیار زیاد است از این رو نمی توان به هر دو قضیه با محور مبارزه با تروریسم مقابله کرد.

مسعود بارزانی در پایان این دیدار به اسامه النجیفی تاکید کرد: برای حل این مشکل نمی توان تنها به راه حل های نظامی توجه کرد چرا که حل این قبیل مشکلات مستلزم وجود راه حل های سیاسی است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان