هدف داعش مقابله با بیداری اسلامی است

هدف داعش مقابله با بیداری اسلامی است

خبرگزاری تسنیم: مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، گروه تروریستی "داعش" را "ساخته شده سرویس‌های اطلاعاتی غرب، اروپا و کشورهای منطقه" توصیف کرد که اساسی‌ترین هدف آنها مقابله با جریان بیداری اسلامی و مردمسالاری در منطقه است.

یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفت‌‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به موفقیت ارتش عراق در توقف پیشروی گروهک تروریستی داعش گفت: جریان داعش طبق اسناد فراوان ساخته شده سرویس‌های اطلاعاتی غرب، اروپا، , کشورهای منطقه با اهداف خاص است که در کشورهایی مانند سوریه و عراق بحران‌آفرینی کرده‌اند. 

وی افزود: گروهک تروریستی داعش در 30، 40 ماه گذشته جنایت‌های مختلفی را علیه بشریت انجام داده است که این جنایات متاسفانه باسکوت مجامع بین‌المللی همراه بوده است. 

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه داعش براساس اسناد و مدارک، از عناصر ده‌ها کشور از شرق آسیا تا کشورهای عربی خلیج فارس تشکیل شده است، تصریح کرد: از زمانی که آمریکایی‌ها به عراق و افغانستان آمدند، گروه‌ها و جریان‌هایی با زمینه‌های پیشین و با تفکرات سلفی و تکفیری شکل گرفته‌اند که در این زمینه غربی‌ها و بخصوص انگلیس نیز با نفوذ خود در منطقه توانستند برخی از افراد را تحت تاثیر قرار دهند تا عملیات‌های خرابکارانه انجام دهند.

جوانی ادامه داد: اساسی‌ترین هدف جریان‌های تکفیری و داعش مقابله با جریان بیداری اسلامی و مردمسالاری در منطقه است، گفت: داعش گام اول خود را در سوریه برداشت و به مقابله با حکومتی برخواست که ویژگی‌ برجسته‌اش مقابله با آمریکا و اسرائیل و حمایت از فلسطین بود، اما پس از ناکامی در اجرای اهداف خود و حامیانش امروز در عراق بحران‌آفرینی می‌کند. 

وی با بیان اینکه اقدامات گروهک داعش با آموزه‌های دینی و احکام شریعت اسلامی مغایر است و بسیاری از علمای اهل سنت نیز نسبت به فتواهای این گروه موضع‌گیری کردند، گفت: داعش برای اینکه حرکت خود را مذهبی جلوه دهد، اقدام به تخریب اماکن مقدسه می‌کند که این هدف را نیز در سوریه هم دنبال می‌کردند اما موفق نشدند. 

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: اظهارات سردمداران داعش برای رسیدن به ایران و تخریب بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) یک آرزو برای آنهاست و این آرزو را به گور خواهند برد. اگر در روزهای گذشته شاهد موفقیت‌های اولیه این جریان تروریستی در عراق بودیم، دلیل آن غفلت و کم‌توجهی دولتمردان و بعضا جریان نفوذی در سیستم سیاسی و امنیتی عراق بوده است. 

جوانی گفت: امروز حامیان جریان تکفیری متوجه شده‌‌اند که ممکن است در آینده خطر داعش متوجه آنها شود، چرا که آنها در نقشه جغرافیایی خود کشورهایی از جمله اردن، کویت و عربستان را نیز تحت سیطره حکومت خود قلمداد می‌کنند. پس خوب است که کشورهای منطقه به فکر منافع کوتاه مدت خود نباشند و عاقلان بیندیشند. 

وی اهداف گروهک تروریستی داعش را تحقق‌ناپذیر عنوان کرد و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، دشمن اصلی این ملت و انقلاب آمریکایی‌ها  و صهیونیست‌ها هستند و این گروهک‌ها فریب‌خورده نظام سلطه‌‌اند و اگر روزی به سمت جمهوری اسلامی دست‌‌اندازی کنند، پاسخ کوبنده‌ای را دریافت خواهند کرد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: امروزه قدرت‌های ناتو، اروپایی و صهیونیست‌ها جرات دست‌اندازی به جمهوری اسلامی ایران را ندارند، چه برسد به یک گروهک کوچک تروریستی داعش؛ اینها عملیات روانی است و ملت ایران این آمادگی و قدرت را دارند که از مقدسات و ارزش‌های دینی خود دفاع کنند. 

جوانی گفت: دولت، ارتش و ملت عراق این جریان را در سرزمین عراق سرکوب خواهند کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon