وضعیت کنونی عراق نتیجه مستقیم تصمیم‌های سیاست خارجی اوباماست

وضعیت کنونی عراق نتیجه مستقیم تصمیم‌های سیاست خارجی اوباماست

خبرگزاری تسنیم: معاون رئیس جمهور اسبق آمریکا تاکید کرد که وضعیت کنونی عراق نتیجه مستقیم تصمیم‌های سیاست خارجی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الغد، دیک‌چنی معاون رئیس جمهور اسبق آمریکا طی سخنانی به شدت از سیاست‌های آمریکا در قبال ایران و عراق انتقاد کرده است.

وی طی سخنان خود اعلام کرد که به ندرت رئیس جمهور آمریکا را می‌بینیم که تا این اندازه در برخی از امور در اشتباه باشد.

دیک چنی تاکید کرد که عراق درخطر قرار گرفتن در دستان گروه‌های تروریستی اسلامگرای تندرو قرار دارد و اوباما درباره تغییر فضا صحبت می‌کند.

وی افزود، تروریست‌ها درحال سیطره یافتن بر بیشترین میزان سرزمین و منابع نسبت به سال‌های گذشته  هستند و اوباما درحال بازی کردن گلف است.

چنی ادامه داد به نظر می‌رسد اوباما این موارد را درک نمی‌کند و یا برای آنها اهمیتی قائل نیست. این حقیقت که وجود القاعده تهدیدی خطر ناک و آشکار برای آمریکا است.

وی گفت: وقت آن رسیده است که رئیس جمهور و همپیمانان او با برخی از واقعیت‌های تلخ روبرو شوند. آمریکا همچنان در وضعیت جنگ قرار دارد و به عقب راندن نیروها از میدان جنگ درحالی که دشمن همچنان می‌جنگد به معنی پایان یافتن آن نیست.

دیک چنی تاکید کرد که وضعیت کنونی عراق نتیجه مستقیم تصمیم‌های سیاست خارجی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا است.

وی در پایان اعلام کرد که ضعف و عقب نشینی تاسف بار است و عقب نشینی آمریکا از جهان فاجعه بار بوده و امنیت مارا به خطر می‌اندازد.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت