هیگل: نظامیانی که به عراق اعزام می‌شوند وظیفه ارزیابی اوضاع را دارند

هیگل: نظامیانی که به عراق اعزام می‌شوند وظیفه ارزیابی اوضاع را دارند

خبرگزاری تسنیم: وزیر دفاع آمریکا وظیفه نظامیان آمریکایی را که به عراق اعزام خواهند شد را تنها در حد ارزیابی و مشورت دادن به دولت عراق دانسته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری المسله؛ چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا امروز جمعه اعلام کرد: مستشاران نظامی ارتش آمریکا که قرار است به عراق اعزام شوند تنها وظیفه ارزیابی اوضاع ارتش عراق و بررسی نحوه مبارزه این ارتش با گروه‌های تروریستی را برعهده خواهند داشت.

وی در ادامه گفت: این مستشاران نظامی همچنین وظیفه دارند شکاف‌ها و نقص‌های موجود در سیستم دفاعی و تهاجمی ارتش عراق را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند، و توان ارتش عراق را برای مقابله با گروه‌های وابسته به دولت اسلامی در عراق و شام "داعش" را افزایش دهند.

چاک هیگل در این باره افزوده است: مشکلات عراق را نمی‌توان تنها با اقدام نظامی ارتش آمریکا حل و مرتفع کرد، چرا که تنها اقدام نظامی چاره کار مشکلات کنونی عراق نیست.

وی افزود: راه حل دراز مدت برای پایان دادن به مشکلات کنونی عراق از طریق سیاسی تضمین می‌شود و در دراز مدت راه حل و مذاکرات سیاسی چاره ساز است.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه بیان داشت: البته در صورتی که اوضاع کنونی عراق از وضع موجود رو به وخامت گذارد وزارت دفاع آمریکا پنتاگون درصدد بررسی راهکاری های دیگر نظامی در عراق خواهد بود.

گفتنی است باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز 5 شنبه اعلام کرده بود: دولت آمریکا تصمیم گرفته است 300 تن از مستشاران نظامی پنتاگون را برای ارزیابی اوضاع در عراق و آموزش و ارائه مشورت به ارتش عراق به این کشور اعزام کند، وی همچنین گفته بود دولت آمریکا تمام اقدامات لازم برای بررسی وضاع عراق به صورت جدی تر با هدف دست یابی به تصویری واضح تر و شفاف تر از عراق به عمل آورده است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان