اقدام نظامی آمریکا علیه داعش در عراق نیاز به مجوز شورای امنیت ندارد

اقدام نظامی آمریکا علیه داعش در عراق نیاز به مجوز شورای امنیت ندارد

خبرگزاری تسنیم: بان کی مون اقدام نظامی آمریکا ضد داعش در عراق را نیازمند صدور موافقت از سوی شورای امنیت ندانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری المسله؛ بان کی مون دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: اقدام نظامی آمریکا برای حمله به داعش در عراق نیازمند صدور موافقت از سوی شورای امنیت نیست.

بان کی مون در ادامه افزود: اقدام دولت آمریکا برای حمله نظامی به عراق ضد گروهک تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام " داعش " نیازمند موافقت شورای امنیت نیست.

وی در گفت‌وگو با نشریه " نوویه تسورچر تسایتونگ " سوئیسی در شماره امروز جمعه اعلام کرد: خود آمریکا است که می تواند تصمیم بگیرد آیا نمی خواهد به عراق حمله کرده و پایگاه های گروه های تروریستی را هدف قرار دهد یا خیر از این رو آمریکا می تواند به صورت نیروی پیاده یا هر وسیله دیگری این مهم را انجام دهد، و می تواند در این خصوص با نیروهای منطقه ای از جمله ایران مشورت کند و در خصوص این گام تصمیم بگیرد.

دبیر کل سازمان ملل در ادامه این گفت‌وگو افزود: اگر دولت عراق از هر دو کشور آمریکا یا ایران بخواهد در این باره دخالت کنند، این امر نیازی به حصول مجوز از شورای امنیت و ماموریت از سوی این شورا ندارد.
در عین حال بان کی مون از کشورهای همسایه عراق هم خواست تا از دولت نوری مالکی در مبارزه با تروریسم حمایت کنند، و در این باره افزود: اوضاع در عراق روز به روز ناگوارتر می شود و گروهک تروریستی داعش به پیشروی خود در مناطق مختلف عراق می افزاید.

بان کی مون در ادامه سخنانش افزود: بحران کنونی در عراق بسیار خطرناک است و نشست نوری مالکی نخست وزیر عراق با رهبران سنی این کشور یک وظیفه مهم و بسیار مثبت بوده است و در این باره گفت: نوری مالکی برای غلبه این مشکل به حمایت ها و کمک کشورهای منطقه نیاز خواهد داشت چرا کمه انها می توانند بر طایفه های مختلف در عراق تاثیر گذار باشند.

گفتنی است امروز جمعه روسیه در این باره اعلام کرده بود: هرگونه دخالت نظامی آمریکا در عراق بدون تایید شورای امنیت سازمان ملل ممکن نیست اما مقامات روسیه در عین حال اعلام کرده بودند که به صلاح همه است که داعش در عراق و شام و هرکجای دیگری که حضور دارند سرکوب و نابود شوند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان