۹ هزار بازرسی از آثار تاریخی بروجرد انجام شد


9 هزار بازرسی از آثار تاریخی بروجرد انجام شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس میراث فرهنگی و گردشگری بروجرد گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۹ هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی از آثار تاریخی شهرستان بروجرد انجام شده است

حجت الله یارمحمدی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بروجرد، اظهار کرد: سرکشی و بازدید از آثار تاریخی شهرستان بروجرد توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان بروجرد به طور روزانه انجام می شود.

وی افزود: در مدت یاد شده 513 مورد ملاقات با انجمن های میراث فرهنگی از سوی یگان حفاظت میراث فرهنگی بروجرد انجام شده که نتیجه این سرکشی ها کشف بیش از 2300 عدد سکه تقلبی، تشکیل پنج پرونده قضایی ، دستگیری هفت متهم ، برخورد با هفت مورد حفاری غیرمجاز ، کشف یک دستگاه فلزیاب ، کشف دو مورد تجاوز به حریم و کشف دو مورد تخریب آثار بوده است.

رئیس اداه میراث فرهنگی بروجرد با اشاره به اینکه 280 هکتار بافت تاریخی در بروجرد وجود دارد بیان کرد: این بافت ها از نظر وسعت جزء بافت های وسیع کشور هستند که تنوع و تعداد زیادی دارند.

وی تصریح کرد: بافت تاریخی بروجرد به محدوده‌ای از مناطق مرکزی شهر بروجرد گفته می‌شود که هسته قدیمی این شهر را تشکیل می‌دهند و در سالهای اخیر، مطالعه و حفاظت از بناهای ارزشمند این بافت مورد توجه سازمانهای مرتبط قرار گرفته‌ است.

یارمحمدی  عنوان کرد: بیشتر آثار موجود در این منطقه مربوط به دوره قاجار و قبل از آن هستند و برخی مسجدها و خانه‌های اعیانی آن از ارزش گردشگری و تاریخی زیادی برخوردارند.

وی با اشاره به تعداد اثر ثبت شده در بروجرد افزود: در این شهرستان تعداد 165 اثر تاریخی ثبت شده وجود دارد که با احتساب آثار ثبتی بیش از 400 اثر نیز شناسایی شده است.

رئیس اداه میراث فرهنگی بروجرد اظهار کرد: با توجه به حجم کار، یگان حفاظت این شهرستان اکنون اداره میراث فرهنگی بروجرد با کمبود نیرو مواجه بوده و این در حالی است که در سال 93  تعداد نیروهای این یگان به نصف کاهش یافته است.

انتهای پیام/ ب

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon