موزه صنعت "ورشو" در بروجرد راه اندازی می‌شود

موزه صنعت "ورشو" در بروجرد راه اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس میراث فرهنگی و گردشگری بروجرد گفت: در قرارداد و تفاهم نامه ای با شهرداری مقرر شده تا موزه صنعت ورشو سازی در بروجرد به صورت مشارکتی بین شهرداری و شورای اسلامی شهر راه‌اندازی شود.

حجت الله یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بروجرد، اظهارکرد: صنعت ورشو در گذشته در بروجرد از رونق زیادی برخوردار بوده و این شهر یکی از مراکز تولید ظروف و تزئینات ورشو در کشور بوده و شهره جهانی دارد.

وی با اشاره به اهمیت موزه افزود:  ایجاد موزه ورشو در بروجرد می تواند علاوه بر ماندگار شدن این میراث هنر مردمان قدیم را به نسلهای امروزی و آینده معرفی کند.

 رئیس میراث فرهنگی و گردشگری بروجرد ازطرح راه اندازی موزه صنعت ورشو سازی در بروجرد خبر داد و بیان کرد: از چند سال گذشته ایجاد موزه ورشو در بروجرد در دستور کار میراث فرهنگی و برخی دستگاهها مانند شهرداری و شورای اسلامی شهر قرار داشته که با تغییر مدیران، امسال بررسی مجدد آن در دستور کار قرار گرفته است.

یارمحمدی از انعقاد قرارداد ایجاد موزه خبر داد و  تصریح کرد: به همین منظور در قرارداد و تفاهم نامه ای با شهرداری مقرر شده تا موزه صنعت ورشو سازی در بروجرد به صورت  مشارکتی بین شهرداری و شورای اسلامی شهر راه اندازی شود.

وی عنوان کرد: بر اساس این تفاهم نامه ، این موزه در خانه تاریخی بیرجندی واقع در خیابان صفا ایجاد می شود که بخشی از امور اجرایی بر عهده شهرداری و بخشی بر عهده اداره میراث فرهنگی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی بروجرد گفت: هم اکنون تعداد قابل توجهی اشیا و وسایل ساخته شده از ورشو که هر کدام دست سازهای استادکاران پیشین بروجرد است در اختیار شهرداری بروجرد است که قابلیت عرضه در یک مجموعه نمایشگاهی را دارند.

وی افزود: خانه تاریخی بیرجندی در لیست آثار ملی به شماره 1447به ثبت رسیده و در تملک اداره میراث فرهنگی است و تمامی امور مرمتی طبق الگوهای اسلامی و تاریخی در آن اعمال شده است.

یارمحمدی از حضور فعال واحد صنایع دستی در نمایشگاه توانمندی ها و دستاورد های بانوان بروجردی خبر داد و اظهارکرد: این نمایشگاه که در پارک بانوان بروجرد دایر شده است و در قالب 30 غرفه به معرفی دستاوردهای هنری بانوان فعال و خلاق بروجرد می پردازد که واحد صنایع دستی این اداره با تشکیل غرفه ای از تولیدات صنایع دستی بانوان حضوری پر رنگ در این نمایشگاه دارد .

وی عنوان کرد: در غرفه واحد صنایع دستی این اداره تولیداتی از رشته های قلم زنی روی فلز ورشو و مس ، عروسک بافی محلی و زیور آلات سنتی به نمایش درآمده است .

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری بروجرد هدف شرکت در این نمایشگاه ها را آشنا کردن بانوان با هنرهای سنتی و صنایع دستی عنوان کرد و گفت: با حضور در این گونه نمایشگاه ها می توانیم هرچه بهتر هنرهای سنتی و صنایع دستی شهرمان را به همشهریان‌مان معرفی کنیم و آنها را به سمت یادگیری و تولید این محصولات سوق دهیم .

 انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon