«تصادف» فیلم جدید میرکریمی با یک کارگردان جوان

«تصادف» فیلم جدید میرکریمی با یک کارگردان جوان

خبرگزاری تسنیم: رضامیرکریمی تهیه‌کننده فیلم نامه‌ی جدید محمدرضا گوهری است که با کارگردانی سالم صلواتی ساخته می شود تا در جشنواره فیلم فجر پیش رو نام جدیدی از یک فیلم ساز جوان را بر سر زبان ها بیاورد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم در چند سال اخیر نام رضا میرکریمی با عنوان تهیه کننده در کنار اسامی کارگردان‌های جوانی  قرار گرفته است که فضای فیلم خود را در  شهرستان روایت می کنند و هم با هزینه های پایین  نگاه نوینی از قصه‌گویی تصویری را شکل داده اند.

سال گذشته در جشنواره فیلم فجر سی‌ و دوم، تا آخرین روز خود خالی از روایت فیلم هایی از زبان شهرستانی ها بود اما در دهمین روز جشنواره فیلم فجر، سالم صلواتی جوان سنندجی که با فیلم «زمستان آخر» در بخش خارج از مسابقه حضور داشت فیلمی آرام و شریف از تصویر روستایی در منطقه کردستان را به کمک بازیگران  آن جا ارائه کرد.

از اتفاقات خوبی که برای «زمستان آخر» افتاد آشنایی کارگردان جوان آن با رضا میرکریمی و محمدرضا گوهری بود که شرایط خوبی را برای این ارتباط بوجود آورد و اتفاق خوبی برای وی رقم زد. 

باید منتظر ماند و دید رضامیرکریمی تهیه‌کننده فیلم نامه‌ی جدید محمدرضا گوهری با کارگردانی سالم صلواتی می شود تا در جشنواره فیلم فجر نام جدیدی از یک فیلم ساز جوان را بر سر زبان ها بیاورد.

سالم صلواتی کارگردان جوان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گفت: این روزها به همراه محمدرضا گوهری فیلمنامه نویس کشورمان به شدت در گیر فیلم نامه ای با عنوان موقت «تصادف» هستم. 

وی ادامه داد: ایده اولیه این سناریو با آقای گوهری است و در حال بازنویسی نهایی این فیلم هستیم و چون فکر می کنم نوشتن این کار سخت هست تمام وقت خود را گذاشتیم که فیلمنامه ای خوب را آماده کنیم.

کارگردان «زمستان آخر»  خاطرنشان کرد:فضای فیلم جدیدم در کردستان نخواهد بود و در یکی از شهرهای دیگر ایران است و با زبان فارسی ساخته می شود.

صلواتی در مورد این که چرا فیلم را مثل کار قبلی اش به زبان کردی تولید نمی‌کند گفت: داستان فیلم به گونه ای هست که می توانم آن را در کردستان و با زبان کردی تولید کنم ولی با توجه به شرایطی که برای اکران سینمای ایران وجود دارد لازمه نمایش یک فیلم، فارسی زبان بودن ‌آن است.

این کارگردان جوان سنندجی اضافه کرد: خیلی دوست دارم دومین فیلم من بتواند جای من را به عنوان یک سینماگر ایرانی در سینمای ایران تثبیت کند و برای همین وسواس خاصی در مرحله نگارش فیلمنامه دارم و فعلا نمی توانم بگویم که این فیلم در جشنواره فیلم فجر امسال حضور خواهد داشت یا نه؟

انتهای‌پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران