بیش از ۱۵۵۰میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در استان مرکزی پرداخت شد

بیش از 1550میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در استان مرکزی پرداخت شد

خبرگزاری تسنیم: مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مرکزی گفت: خبرگزاری تسنیم توانسته با تلفیق جوانگرایی و تخصص کار رسانه ای بعنوان یک خبرگزاری پویا مطرح باشد که اینها بیانگر ویژگی خاص این رسانه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد حیدری مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مرکزی در بازدید از خبرگزاری تسنیم استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به موفقیت این خبرگزاری در حوزه کاری نیروی انسانی جوان، متخصص و تحصیل کرده اظهار کرد: تسنیم توانسته با بکار گیری نیروهای جوان، تحصیل کرده و متخصص زمینه ای نو در عرصه اطلاع رسانی استان مرکزی و کشور فراهم آورد بطوریکه امروز یکی از معتبرترین منابع خبری کشور به شمار می رود.

وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز در فعالیت حوزه بانکداری اسلامی به مانند خبرگزاری تسنیم با ایجاد بسترهای خاص در جذب کادر نیروی انسانی جوان و متخصص تلاش و کوشش فراوانی کرده است.

حیدری تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان نخستین بانک تخصصی در عرصه قرض الحسنه فعالیت خود را در آذر ماه 86 در سراسرکشور بصورت همزمان آغاز نموده که در تدوین سیاست های کلی بانک دو هدف عمده احیا و ترویج سنت قرض الحسنه و کمک به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه را مد نظر قرار داده است.

مدیرامور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان مرکزی با اشاره به عملکرد بانک قرض الحسنه مهر در حرکت به سمت بازار مطلوب اقتصادی کشور گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان یک نهاد اقتصادی و بانکی می تواند در کاهش اثرات منفی تورمی و تغییر شکل مطلوب بازار سرمایه، به سمت تولید و اشتغال گام های مؤثری را بردارد.

حیدری افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران در جهت کمک به اقشارکم در آمد واسیب پذیر جامعه اقدام به پرداخت تسهیلات از محل حسابهای قرض الحسنه جاری و پس انداز و با کارمزد 4 درصد  می نماید که این امر به منظور توسعه بانکداری اسلامی و ترویج فرهنگ اسلامی قرض الحسنه در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان مرکزی دارای 21 شعبه فعال و آنلاین، متصل به شبکه شتاب است که برخوردار از تمام امکانات و خدمات بانکی و بانکداری الکترونیکی از جمله سیستم شبا، سامانه های ساتنا و پایا، عضو اتاق پایاپای بانکی، صدور انواع کارتهای الکترونیکی از جمله کارت های نقدی قرض الحسنه، هدیه کارت، بن کارت، کارت نقدی خانواده، کارت هواداری و همچنین خدماتی از قبیل همراه بانک، تلفنبانک، sms بانک، اینترنت بانک و دیگر خدمات است.

مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان مرکزی با اشاره به جایگاه و اهمیت دینی سنت حسنه قرض الحسنه گفت: اسلام تعالیم و قوانین اقتصادی عادلانه  و انسانی فراوانی دارد که قرض دادن یک نمونه از این دستورات است.

وی افزود: اسلام تمامی مسائل را با ارائه برنامه و راهکار های انسانی و منطقی  مطرح کرده است که با استناد به این موارد مهم می توان نظام اقتصادی سالم و امنی را برقرار کرد.

حیدری به تاکیدات دینی دراین باره اشاره و تصریح کرد: یکی از کارهای خداپسندانه ای که می توان با آن، گره ای از مشکلات موجود را گشود و دلی را شاد و اسباب خرسندی خداوند را فراهم نمود، قرض دادن است. اهتمام بدین مهم؛ به گونه ای است که خداوند، قرض دادن به بندگان خدا را قرض دادن به خود بحساب آورده است، چنان که می‌فرماید: "کیست که به خدا قرض نیکو دهد تا خدا بر او چندین برابر گرداند و او را پاداشى بالطف وکرامت باشد؟"

وی افزود: بانک قرض الحسنه درحال حاضر در جایگاهی قرار گرفته که از پایه های قوی ومستحکمی برخوردار شده است به گونه ای که توانسته از محل کارمزد تسهیلات و انواع خدمات بانکی، ضمن پوشش هزینه های جاری بانک، در جهت کسب درآمد حرکت نماید و به یاری لطف الهی این بانک می تواند آینده بسیار خوبی را در عرصه بانکداری اسلامی به خود اختصاص دهد.

مدیرامور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران د ر استان مرکزی با اشاره به تعاملات سازنده این بانک با سایر نهادها گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور برقراری ارتباط با ادارات، سازمانها و شرکت های دولتی و خصوصی و با هدف ارتقاء سطح کمی و کیفی معیشت پرسنل آنها، طرح قرض الحسنه حمایتی را به عنوان خدمتی ویژه و ارزنده جهت رفع بخشی از مشکلات پرسنل معرفی نموده که خوشبختانه مورد استقبال بسیاری نیز قرار گرفته است.

حیدری افزود: این بانک به منظور حمایت از بخش اشتغال و کارآفرینی، اقدامات قابل توجهی را به انجام رسانده  که به زودی اثرات مطلوب آنرا در سطح استان شاهد هستیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon