منابع مصری: سفر السیسی به الجزایر با هدف حمله به لیبی است

منابع مصری: سفر السیسی به الجزایر با هدف حمله به لیبی است

خبرگزاری تسنیم: منابع خبری علت سفر رئیس جمهوری مصر به الجزایری را تلاش وی برای متقاعد کردن مقامات الجزایری برای حمله به لیبی اعلام کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الاسرار العربیه؛ منابع آگاه مصری به این پایگاه خبری اعلام کرده اند: علت اصلی سفر رئیس جمهوری مصر به الجزایری و دیدار وی با مقامات این کشور تلاش برای متقاعد کردن مقامات این کشور برای حمله به لیبی اعلام شده است.

این منابع مصری در این باره اعلام کردند: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در سفر به الجزایر و دیدار با عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری الجزایر و دیگر مقامات این کشور پیگیر دو پرونده است: یکی پرونده لیبی و دیگری پرونده گاز است.

براساس اطلاعات رسیده به پایگاه الاسرار العربیه منابع عالی رتبه مصری که السیسی را در این سفر همراهی می کنند در واقع می کوشند تا دولتمردان الجزایری را برای مشارکت در حمله به لیبی متقاعد سازند،‌ طرحی که تا این لحظه مقامات الجزایری به شدت با آن مخالف هستند.

این منابع افزودند: اگر این مخالفت‌های مقامات الجزایری ادامه یابد طرحی که السیسی از ماه ها قبل برای انجامش کوشیده با تاخیر مواجه خواهد شد، السیسی در این سفر قصد دارد به بوتفلیقه بقبولاند که ارتشش تنها وارد مناطق شرقی لیبی خواهند شد و به دیگر مناطق کاری نخواهند داشت.

اما درباره پرونده دوم یعنی پرونده گاز مصر تنها می خواهد برای گاز قطر به مصر جایگزینی بیابد این درحالی است که السیسی می کوشد از عقد قرارداد گازی با اسرائیل تا جایی که امکان دارد خودداری کند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت