طرح‌های سالم‌سازی دریا در ماه رمضان تعطیل نمی‌شود‌

طرح‌های سالم‌سازی دریا در ماه رمضان تعطیل نمی‌شود‌

خبرگزاری تسنیم: نماینده وزارت کشور در طرح‌های سالم سازی دریا گفت: طرح‌های سالم‌سازی دریا در ماه رمضان تعطیل نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، علی ملازاده ظهر امروز در جلسه ستاد استانی طرح های سالم سازی دریای مازندران، با اشاره به وجود نارسایی‌هایی که پلاژ‌ها در طرح های دریا ایجاد کردند، اظهار کرد: فرمانداران مسئول ساماندهی‌ طرح های دریا هستند.

وی با اشاره به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان از سوی مسافران در طول نوار ساحلی بیان کرد: بیشتر غرقی ها در خارج از طرح بوده و مدیران طرح باید نسبت به وظایف خود توجیه شوند تا کاهش غرقی داشته باشیم.

ملازاده با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی ساماندهی سواحل، در شهرستان محمود آباد بود که تحقق پیدا کرد، تصریح کرد: انجام کارهای گروهی در استان ها برای رفع مشکلات و ارائه خدمات ضرورت دارد.

وی بر پر رنگ شدن نقش بسیج تاکید کرد و گفت: شورای اجتماعی وزارت کشور برای نخستین بار ساماندهی سواحل دریا را دنبال کرد.

ملازاده افزود: هر لحظه به اطلاع رسانی در زمینه دریا نیاز بوده، ناجیان غریق با ادبیات نرم می‌توانند در متقاعد کردن مردم برای استفاده نکردن از طرح‌ فعالیت کنند.

ورود سالانه 20 میلیون مسافر در مازندران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز در این جلسه با تاکید بر ورود سالانه 20 میلیون مسافر در مازندران گفت: تحت هیچ شرایطی طرح دریا در مازندران تعطیل نمی شود و با بررسی نقاط ضعف و قوت، سعی در ارائه خدمت رفاهی به مردم داریم.

علی رضا یونسی با بیان اینکه اجازه ساخت و ساز در حاشیه طرح های دریا داده نمی شود، از همه فرمانداران خواست در ایجاد تعامل بین  دستگاه های مختلف در شهرستان های ساحلی تلاش کنند.

وی با تاکید بر تشکیل کمیته های تخصصی برای اجرای طرح دریا خاطرنشان کرد: بررسی نقاط ضعف و قوت در طرح ها ضروری است.

یونسی از مسئولان کشوری خواست تا با اختصاص اعتبارات در توسعه گردشگری مازندران تلاش کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، ملاک فعالیت طرح های دریا را براساس فتوای مقام معظم رهبری اعلام کرد.

اجرای 80 طرح دریا در سواحل

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران نیز از برپایی بیش از 80 طرح دریا امسال در مازندران خبر داد.

علی شادمان با تاکید بر اطلاع رسانی در زمینه دریا افزود: بیش از 80 درصد آمار غرق شدگان در خرداد امسال در مقایسه با سال گذشته کاهش داشت.

فرماندار ساری نیز در این جلسه گفت: تابع اجرای حکم محاکم قضایی هستیم و در ساری تاکنون هیچ آماری از غرق شدن مسافران گزارش نشده است.

تقی صمدی، قائم مقام صدا و سیمای شبکه تبرستان نیز در این جلسه گفت: 400 عنوان برنامه در شبکه تبرستان از ابتدای امسال تاکنون با موضوع طرح های سالم سازی دریا در شبکه تبرستان تولید و پخش شده است.

وی، تهیه برنامه در قالب انیمیشن را به عنوان قالب تاثیرگذار برنامه سازی بیان کرد و افزود: همکاری دستگاه های اجرایی استان برای ساخت ببرنامه های تولیدی در رسانه نیاز است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon