نخستین محموله میعانات‌گازی پارس‌جنوبی در بورس عرضه می‌شود

نخستین محموله میعانات‌گازی پارس‌جنوبی در بورس عرضه می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از عرضه نخستین محموله میعانات گازی پارس جنوبی در بورس در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن قمصری با اظهار این که مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، برای مصرف داخلی، میعانات گازی پارس جنوبی را در بورس عرضه می‌کند گفت: مبنای معاملات عرضه میعانات گازی پارس جنوبی به صورت ریالی است.

وی با بیان اینکه روش تعیین قیمت پایه بر عهده امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران است، افزود: به عبارتی عرضه کننده، قیمت پایه را تعیین می‌کند و بازیگران بازار و خریداران در مورد قیمت پایه امکان رقابت دارند؛ بنابراین بورس انرژی دخالتی در تعیین قیمت پایه ندارد و فقط بر مبنای رقابت بین خریداران کشف قیمت روی می دهد.

آذر ماه سال گذشته، بورس میزبان خریداران و فروشندگان میعانات گازی پالایشگاه ایلام بود تا برای نخستین بار درتاریخ کشور این محصول در بورس کشف قیمت شود.

در آن زمان، 3500 بشکه میعانات گازی پالایشگاه گاز ایلام در بورس انرژی عرضه شد که 3400 بشکه از آن به قیمت هر بشکه دو میلیون 209 ریال به ارزش هفت میلیارد و 510 میلیون ریال از طرف یکی از پالایشگاههای بخش خصوصی کشور خریداری شد و به این ترتیب نخستین عرضه محصولات نفت و گاز شرکت ملی ایران با موفقت به انجام رسید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه