اتحادیه های کشوری وجاهت قانونی ندارند

اتحادیه های کشوری وجاهت قانونی ندارند

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق اصناف کشور با بیان این که عمر اتحادیه های کشوری پایان یافته و استفاده از نام و موقعیت اتحادیه های کشوری غیرقانونی است گفت: اتحادیه های کشوری بعد از انحلال به عنوان کمیسیون زیر نظر اتاق اصناف ایران فعالیت خواهند کرد.

علی فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: اتحادیه های کشوری، دیگر از وجاهت قانونی برخوردار نیستند و روسای سابق این اتحادیه ها نباید با عنوان رییس اتحادیه کشوری فعالیتی داشته باشند.
وی در پاسخ به این سوال که چه سرنوشتی در انتظار اتحادیه های کم بازده است، بیان کرد: طبق قانون  اتحادیه هایی که کمتر از 600 نفر عضو دارند باید با اتحادیه های دیگر ادغام شوند.
او درباره اولویت اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: اصلاح قانون نظام صنفی، دراختیار داشتن اختیارات بیشتر، تامین منابع مالی و اعتباری اتحادیه ها، رفع کمبود نیروی انسانی متخصص و با دانش در اتحادیه ها و اصلاح ساختاری اتاق اصناف از اولویت های اصلی اتاق اصناف است.
رییس اتاق اصناف کشور در پایان تاکید کرد: طبق قانون اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران برگزار خواهد شد و انتخاب نمایندگان استان ها در اواسط ماه جاری و انتخابات اتاق اصناف کشور در شهریورماه انجام خواهد شد.
به گزارش تسنیم، در قانون نظام صنفی جدید بند یا تبصره ای برای اتحادیه های کشوری دیده نشده که این موضوع باعث انحلال اتحادیه های کشوری شد اما بارها نام روسای سابق اتحادیه کشوری در خبرها یا مصاحبه های تلویزیونی دیده شده است.
همچنین سال گذشته قاسم نوده فراهانی از ادغام اتحادیه‌های کم رونق که آنچنان عضوی ندارند خبر داده بود اما این برنامه تا به امروز عملی نشده است.
قانون نظام صنفی جدید که اواسط سال گذشته ابلاغ شد با وجود اصلاحات بسیار، ایراداتی از سوی نمایندگان اتاق اصناف به آن وارد شد و  این موضوع برگرفته از آن است که نمایندگان مجلس برای تدوین و تصمیم گیری درباره قانون نظام صنفی از روسای اتحادیه ها و اتاق های اصناف به عنوان مشاور و کارشناس راهنمایی نگرفته اند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه