عراقچی: مذاکرات هسته‌ای را با اقتدار آغاز می‌کنیم

عراقچی: مذاکرات هسته‌ای را با اقتدار آغاز می‌کنیم

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر امور خارجه ایران نخستین اصل مد نظر برای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را حفظ عزت و استقلال همه‌جانبه کشورمان به‌‌ویژه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی وفنی دانست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم؛ سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان، با اشاره به شروع مذاکرات بین ایران و شش قدرت جهانی از فردا (11 تیر) در وین گفت: "این بار سقفی برای مدت مذاکرات تعیین نشده، مگر تا 20 ژوئیه (29 تیر) که آخرین مهلت تعیین شده دوره 6ماهه برنامه اقدام مشترک است".

وی گفت: "ما و همه طرف‌ها در 1+5 ، آقای ظریف و خانم اشتون از 11 تا 29 تیر در وین از فرصت موجود استفاده می‌کنیم تا به توافق نهایی برسیم".

عراقچی افزود: "طبق روال، جلسات رسمی در ساختمان سازمان ملل متحد در وین و جلسات غیررسمی در هتل برگزار می‌شود".

 

 

وی گفت: "پیش‌بینی خاصی برای برگزاری جلسات دو و چندجانبه با هیئت‌های مذاکره ‌کننده نشده اما طبیعت مذاکرات به‌نحوی است که چون ما با 6 کشور طرفیم، طبعاً هرجا احساس نیاز کنیم که لازم است با هیئتی جداگانه صحبت کنیم یا با دو هیئت،‌ نشست سه‌جانبه داشته باشیم این کار را انجام خواهیم داد".

معاون وزیر امور خارجه، نخستین اصل مد نظر برای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را حفظ عزت و استقلال همه‌جانبه کشورمان به‌‌ویژه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و فنی دانست.

عراقچی افزود: "با تأکید بر این اصول تلاش خواهیم کرد به راه‌حلی عادلانه و منطقی برسیم و با تثبیت حقوق مردم ایران به‌عنوان اولویتی اساسی، این مذاکرات را با اقتدار، سربلندی، افتخار و پیروزی پشت سر بگذاریم".

وی همچنین با قدردانی از حمایت مردم از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: "مردم با صبوری مذاکرات را پیگیری می‌کنند و با محبت به ما روحیه می‌دهند و هرجا با آنان مواجه می‌شویم با قوت از ما می‌خواهند با حفظ عزت، استقلال و اقتدار کشور در پی حل مسئله هسته‌ای باشیم".

عراقچی افزود: "همه طالب این هستند که با حفظ این اصول، اگر راه‌حلی پیدا شود، این مشکل غیرضروری که ایجاد شده است حل و فصل و تنش‌ها کم شود و ما حتماً با همین منش حرکت خواهیم کرد".

دور ششم مذاکرات بین ایران و شش قدرت جهانی از فردا (چهارشنبه) در وین، پایتخت اتریش، آغاز خواهد شد. این مذاکرات تا 29 تیرماه که موعد پایان دوره شش‌ماهه مندرج در توافقنامه موقت ژنو است، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت