سالانه ۲۹ تن عسل در شهرستان لارستان تولید می‌شود


سالانه 29 تن عسل در شهرستان لارستان تولید می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس جهاد کشاورزی لارستان با بیان اینکه سالانه ۲۹ تن عسل در لارستان تولید می‌شود، گفت: متوسط برداشت عسل از هر کندو ۸ کیلوگرم است و کاهش یا افزایش تولید به بارندگی در طول سال بستگی دارد.

حسن هوشمند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در لارستان، اظهار کرد: پرورش زنبور عسل در لارستان به صورت پراکنده و در نقاط مختلف صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در لارستان 2 هزار کلنی زنبور عسل وجود دارد که به صورت مستقیم برای 20 نفرشغل ایجاد کرده، افزود: متوسط برداشت عسل در لارستان، به ازای هر کندو 8 کیلوگرم است و کاهش یا افزایش تولید به بارندگی در طول سال بستگی دارد.

وی با بیان اینکه به طور میانگین در لارستان 29 تن عسل در سال تولید می‌شود، خاطر نشان کرد: در این شهرستان عسل کنار، عسل مرکبات، عسل سه خارو، عسل بادام کوهی با کیفیت‌های بالا تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: بخشی از عسل‌های تولیدی در لارستان توسط مسافران و گردشگران به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

معاون جهاد کشاورزی فارس درباره فصول برداشت عسل در لارستان، افزود: طبیعی است که به دلیل شرایط خاص اقلیمی و گرمی هوای شهرستان تولید رضایت بخشی در زمینه عسل نداشته باشیم، ولی در فصل بهار که گل کنار در این منطقه به وفور یافت می‌شود، شاهد مهاجرت زنبورداران از مناطق مختلف کشور به لارستان هستیم.

وی تعداد کندوهای عسل در سطح منطقه لارستان را 16 هزار و 187 کندو عنوان و خاطر نشان کرد: این کندوها متعلق به 51 زنبوردار است که سال گذشته وارد لارستان شدند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon