موانع ایجاد منطقه آزاد تجاری شهرستان بیله‌سوار برطرف شود

موانع ایجاد منطقه آزاد تجاری شهرستان بیله‌سوار برطرف شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری در بیله سوار یک پروژه حیاتی است و تاثیر زیادی بر رشد تبادلات اقتصادی و به تبع آن بر زندگی مردم منطقه دارد که باید پیگیری های لازم در مورد راه اندازی آن به جد انجام شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آرام حلیم صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بیله سوار اظهار کرد: مشکل آب شرب شهرستان جدی است و امکانات موجود در منطقه جوابگوی تامین آب برای روستائیان و قشلاقات نیست که از نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی می خواهیم تا موضوع را به جد مورد پیگیری قرار داده و در تخصیص اعتبار لازم بیشتر  تلاش کند.

وی تخصیص  اعتبار به  مبلغ 985  میلیون تومان  برای این مشکل را ناکافی دانست و افزود:  وضعیت راه روستائی نیز به نوبه خود برای ما همچنان  نگران کننده است، هر چند مجبور شدیم در این باب 500 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شود.

حلیم با تشریح اینکه اهالی روستاهای واقع در محور عزیز کندی به خلیفه لو در هفته دولت از نعمت گاز بهره مند می شوند، بیان کرد: سعی و تلاش مسئولان شهرستان کسب رضایتمندی مردم و ارائه هر چه بهتر و بیشتر خدمات است.

فرماندار شهرستان بیله سوار با بیان اینکه  60 هزار تن گندم به قیمت  تضمینی 10 هزار و 500 تومان و 2 هزار و 500 تن کلزا به قیمت 19 هزار و 500 تومان از کشاورزان منطقه خریداری شده است، گفت: خشکسالی امسال خسارات فراوانی را به منطقه و کشاورزان وارد کرده و رقم 200 میلیارد تومان خسارات وارده در اثر خشکسالی برای منطقه و کشاورزان، رقم کمی نیست.

وی خواستار پیگیری نماینده این شهرستان در مجلس نسبت به جبران گوشه ای از این خسارت بر کشاورزان با استفاده از استمهال وام کشاورزی و دامداری شد تا این امر سبب دلگرمی کشاورزان و دامداران منطقه با توجه به خسارات وارده شود و در پرداخت وام دریافتی دچار مشکل نشوند و بتوانند با تلاش بیشتر نسبت به پرداخت بدهی هایشان در سال های بعد اقدام کنند.

حلیم پروژه منطقه آزاد تجاری در شهرستان را پروژه حیاتی خواند و تصریح کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری در بیله سوار تاثیر زیادی بر رشد تبادلات اقتصادی و به تبع آن بر زندگی مردم منطقه دارد که باید پیگیری های لازم در مورد راه اندازی آن به جد انجام شود.

نماینده مردم شهرستان های بیله سوار و پارس آباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: محاصره اقتصادی و فشارها و تهدیدهای کشور هرگز تاثیری در روند خوب مذاکره نگذاشت و نه تنها تاثیری نداشت بلکه 13درصد افزایش صادرات را نیز شاهد بودیم.

حجت الاسلام حبیب برومند از شکاف برداشتن دیوار محاصره خبر داد و افزود: مذاکرات با مدیریت اندیشمندانه مقام معظم رهبری رصد می شود و هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به وضع ناخوشایند خزانه بیان کرد: با برقراری ارتباط مجدد تجار اروپائی برای حضور در کشورمان، امیدواریم که وضع خرانه مملکت رو به بهبودی یابد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon