کم‌کاری در احیای دریاچه ارومیه اصلی‌ترین دلیل استیضاح وزیر نیرو است

کم‌کاری در احیای دریاچه ارومیه اصلی‌ترین دلیل استیضاح وزیر نیرو است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اصلی‌ترین دلیل استیضاح وزیر نیرو را کم‌کاری در احیای دریاچه ارومیه می‌داند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، نادر قاضی‌پور متولد 1337 در ارومیه و برخاسته از جبهه اصول گرایان است، وی برای نخستین مرتبه در انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی که در خرداد 87 برگزار شد به مجلس راه یافت و سپس در انتخابات سال 90 و در دور نهم نیز در دقیقه نود تأیید صلاحیت شد و با بیشترین آرا به‌عنوان یکی از سه نماینده ارومیه برای مجلس شورای اسلامی برگزیده شد.

وی در دوران جنگ به‌شکل داوطلبانه به جبهه جنوب اعزام شد و در لشکر عاشورا در رده‌های مختلف فرماندهی به ایفای نقش پرداخت و بعدها در جبهه‌های غرب کشور نیز حضوری فعال داشت و در همین نقش آفرینی‌ها دچار عوارض و مصدومیت شیمیایی شد.

نادر قاضی‌پور در عین حال که از منظم‌ترین نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی است از معروف‌ترین آنها نیز هست به‌دلیل آنکه همیشه در بسیاری از طرحها و لوایح ابراز دیدگاه کرده در مسیر تصویب قوانین مختلف برای به کاهش رساندن اشکالات می‌کوشد تا قوانینی جامع و کامل به تصویب برسند.

او از جمله نمایندگانی است که خبرنگاران را از دریافت و انتشار اخبار دست اول محروم نمی‌کند چون به‌رغم آنکه همیشه یک گارد دائمی با اصحاب رسانه دارد اما در عین حال استفاده از ابزار اطلاع رسانی را از دلایل اصلی توفیق کار نمایندگی مجلس می‌داند و همزمان از جمله معدود نمایندگانی است که فقط نماینده شهر حوزه انتخابیه‌اش به شمار نمی‌آید بلکه مراجعات تلفنی و حضوری به دفتر او در ارومیه و تهران نشان می‌دهد که بسیاری از مردم در اقصی نقاط کشور وی را نماینده خود می‌دانند.

قاضی‌پور با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم در ارومیه به سؤالات خبرنگاران این رسانه در موضوعات مختلفی همچون دریاچه ارومیه، مذاکرات هسته‌ای، سیاست‌های اصل کلی جمعیت و اقدامات گروهک‌های تروریستی داعش در عراق و سوریه، تحرکات انتخاباتی و برخی از مسائل دیگر پاسخ گفت که مشروح آن در پی می‌آید.

تسنیم:در ابتدا اگر موافق باشید از بحث دریاچه ارومیه آغاز کنیم.

نادر قاضی‌پور: در ابتدا امیدوارم خداوند طاعات و عبادات همه شما را در این ماه رحمت مورد قبول قرار دهد و به رزمندگان پرتلاش جمهوری اسلامی ایران سلامتی و طول عمر اعطا کند و رهبر قدرتمندمان را هم سلامت نگه دارد.

استان آذربایجان‌غربی استان حساسی است که قومیت‌ها و گویش‌های مختلف دارد و خود ارومیه تنها مرکز استان است که با دو کشور هم‌مرز است و 55 کیلومتر با ترکیه و 65 کیلومتر با مرز عراق فاصله دارد.

آذربایجان غربی مشکلات عدیده‌ای دارد که برخی از آنها فرصت و برخی نیز تهدید هستند، مثلاً من تجمع مردم برای تیم فوتبال تراکتورسازی را تهدید نمی‌دانم بلکه فرصت می‌دانم که باید از آن استفاده بهینه کنیم و یا این پیروزی‌های والیبال و فوتبال همگی فرصت است نه تهدید در حالی که ضدانقلاب بیشتر از ما از این مسئله استفاده می‌کند.

دریاچه ارومیه یک بحث زیست محیطی است و عملکرد بسیار بد استاندار سابق یک مشکل زیست محیطی را به یک مشکل امنیتی تبدیل کرد در حالی که در دنیا انسان‌های عاقل مشکلات امنیتی را تبدیل به مشکلات سیاسی و سپس مشکلات سیاسی را به یک مقوله اجتماعی تبدیل می‌کنند و سپس از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد آن را حل می‌کنند.

اگر روزی که مردم بیرون می‌آمدند، استاندار و امام جمعه و نمایندگان مجلس هم بیرون آمده همه موضوع اهمیت بحران دریاچه ارومیه را گوشزد می‌کردند، این مسئله پایان می‌یافت، در حالی که یک تعداد کتک خورده و برای آنها تشکیل پرونده شد و به زندان افتادند و در نتیجه از این مسئله ضدانقلاب سوء استفاده کرد.

اینها همه برای این بود که استاندار هماهنگ شده بود با هیئت نظارت وقت و ادارات دیگر که با استفاده از این ابزار صلاحیت مرا رد کنند، در این زمینه تعدادی دستگیر شدند که میان آنها حتی یک نفر نه از فامیل‌ها و نه از دفتر من کسی حضور نداشت اما باز هم استاندار سابق و برخی ادارات گزارشات کذبی دادند به شورای محترم نگهبان که در روز قیامت یقیناً باید جواب‌گوی تخلفات خود باشند.

اما دریاچه ارومیه به‌واقع حیات و ممات ما است و جدا از زیبایی، من هم‌اینک در تبریز بیمار دارم و با اتومبیل به این شهر رفت و آمد دارم و هرروز خشکی دریاچه ارومیه را بعینه می‌بینم.

من یک ماه پیش در مجلس شورای اسلامی گفتم که دریاچه ارومیه در حالت سی‌سی‌یو است و 15 روز پیش گفتم که از سی‌سی‌یو به آی‌سی‌یو منتقل شده، مردم یک کار عملیاتی ندیدند. شما اگر به سایت‌ها مراجعه و خبرهای مربوط به شهریور سال 90 را نگاه کنید می‌بینید که استاندار آذربایجان غربی و شرقی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نیرو و معاون پارلمانی رئیس جمهور همه آنها هرکدام آماری دادند که هیچ‌کدام با دیگری همخوانی ندارد.

آنها اعتباری برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص دادند که از ارس آب آوردند اما آقایان به‌جای آن، آب را بردند به دشتهای جلفا و 40 هزار هکتار زمین‌های خود را آبیاری کردند چون شیب آن نیز به‌سمت ارس است، آقای چیت‌چیان وزیر نیروی کنونی از زمانی که خود نماینده مجلس بود انتقال آب حوزه را آغاز کرد و زمانی که خانم ابتکار رئیس محیط زیست بود همه آنها مجوز احداث سدهای آذربایجان شرقی و کردستان را صادر می‌کردند، هم اکنون استیضاح وزیر در هفته گذشته که من، هم در روز یک‌شنبه و هم سه‌شنبه و هم چهارشنبه درخواست استیضاح وزیر را عرض کردم به این خاطر بوده که وی رفته در تبریز صحبت کرده که فاز دوم انتقال آب به آذربایجان شرقی را اجرایی می‌کند.

در میاندوآب 18 سال است که آب این منطقه می‌رود تبریز و نیروگاه، پتروشیمی، تراکتورسازی، ماشین سازی تبریز و تمام کارخانه‌های آنجا از این آب استفاده می‌کنند و در حقیقت موضوع خط دوم انتقال آب، پدافند تازه آقای چیت‌چیان است، حالا دیروز شنیده‌ام که آقای رئیس جمهور ابلاغ کردند که مطالبات آب کشاورزی آذربایجان غربی را قطع کنند.

من به‌شدت با ضربه زدن به بخش کشاورزی مخالفم برای اینکه درآمد آذربایجان غربی و ارومیه در بخش صنعتی یک درصد هم دولتی نیست و 99 درصد صنایع استان در دست بخش خصوصی است، از مزایای استان آذربایجان غربی کارخانه کنستانتره و شیر پاستوریزه است، استان آذربایجان غربی 7 سال است که مقام اول کشور در کنستانتره را دارد و امسال از اول فروردین سرمازدگی سبب شد که تمام محصولات کشاورزی از بین برود.

امسال از گردو، زردآلو و انگور خبری نیست و سبب شده که این ملت در فشار باشند، من هم اکنون برای آنکه بتوانیم کارخانجات خود را فعال نگه داریم رفته‌ام و در جهاد کشاورزی استان یک جلسه گذاشته‌ام تا بروند و از همین الآن هرجای کشور که انار دارد با باغداران آنجا قرارداد ببندند.

من آنجا گفتم که اگر پرتقال می‌توانید، وارد کنید، اگر سیبی در جایی است قرارداد ببندید و سیبها را بیاورید، اگر جایی انگور است بیاورید و در کارخانه‌ها استفاده کنید برای اینکه اگر کشاورزی تعطیل شود، کارخانه‌ها هم تعطیل است و اگر کارخانه‌ها تعطیل شود صادرات که هیچ، کارگران و کشاورزان آسیب دیده و فلج می‌شوند.

آنها می‌گویند شما به باغ و باغچه توجهی نکنید تا ما آن را برای شما اجاره دهیم، مگر انصاف است که پس از 50 سال که به باغ سیب رسیدگی کرده‌ایم، اکنون با بی‌توجهی سبب خشکی درختان شویم؟ اگر یک خانواده که نسل به نسل دام نگه‌داری می‌کنند 5 سال این روند قطع شود، 5 یا 6 سال دیگر دوباره از دستش برنمی‌آید که دامداری کند، برای همین دریاچه را باید حتماً احیا کنیم و حداقل در وسعت کوچک حفظ شود.

تسنیم: راهکار شما چیست؟

نادر قاضی‌پور: راهکارم بسیار عملیاتی است و آقایان مطالعه کرده‌اند. انسان وقتی بیمار شد دو روش مهم درمانی دارد، یکی مسکن می‌زند و اینکه در درازمدت مداوا می‌کند، ما هم اکنون در پیرانشهر یک میلیارد آب مازاد داریم حداقل.

ما در ارس آب مازاد داریم و در نتیجه اگر 2 میلیارد متر مکعب آب بیاید، دریاچه ارومیه مثل حوض کوچک حفظ می‌شود.

مشکل ما از شهرچای است و پیش از آن از نازلو و باراندوز که آب این رودها راحت می‌توانند برود به‌سمت دریا، اما گدار، شهرچای مهاباد و سیمینه و لیلان همه در یک کانال می‌ریزند، این کانال باید از وسط دریا کنده شود و به اطراف پل بریزد.

الآن چون کانال وجود ندارد آب پخش می‌شود و به این حوضچه نمی‌رسد که برای آن 500 میلیون تومان پول داده‌اند، دریاچه باید بدون استثنا احیا شود البته احیای آن دشوار است اما هم اکنون که در حال مرگ است، احیای آن آسان‌تر از زمان مرگ است.

تسنیم:یک عده این تصور را دارند که می‌خواهند در آذربایجان غربی و شرقی یک اتفاقات ناگواری در مورد آب بیفتد، تحلیل شما چیست؟

نادر قاضی‌پور: جنگ آینده جنگ آب‌ها است و حرفی در آن نیست و تاکنون 32 جنگ بزرگ دنیا به‌خاطر آب بوده است و هم اکنون ترکیه، سوریه و عراق را فلج کرده است اما تأمین آب شرب تبریز وظیفه ما است، ما یزید نیستیم که آب شرب را به تبریزی‌ها بببندیم.

تسنیم: ارزیابی شما از مذاکرات ایران با 1+5 چیست؟

نادر قاضی‌پور: واقعیت امر این است که افرادی که به مذاکره رفته‌اند مثل اینکه به میدان جنگ رفته‌اند بنابراین ما از آنها حمایت می‌کنیم مذاکرات با اذن شورای امنیت ملی بوده و در چارچوب‌های قانونی نظام انجام می‌گیرد.

فقط ما امیداریم موفق باشند و چنانچه رهبر قدرتمندمان فرمود اگر منفعت نداشته باشد ضرر هم ندارد.

قبلاً قطعنامه می‌خواندند اما الآن مذاکره می‌کنند از روی لغت و کلمه و حتی تا 2 تا 3 صبح اعضای محترم شورای امنیت ملی پای کار هستند و طرفهای مقابل هم در آمریکا و اسرائیل و انگلیس با کاخها و تشکیلات خود هماهنگ می‌شوند، یعنی این مذاکرات بین کشورهای ضعیف نیست بلکه مذاکرات بین ابرقدرت‌ها هست.

خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران یک کشور ابرقدرت است که این سوی میز قرار دارد و در دیگر سوی میز 6 کشور قرار دارد که یکی دولت انگلیس به‌عنوان یک سیاستمدار و روباه پیر مطرح است و آلمان قدرتمند و فرانسه، آمریکا، چین و روسیه از دیگر قدرت‌های جهانی هستند و ما از مذاکره کنندگان حمایت می‌کنیم، ان‌شاءالله موفق شوند اما باید این موضوع مورد توجه باشد که هر توافقی در نهایت باید در مجلس مطرح و تصویب شود.

تسنیم: آیا شما امیدوارید که این مذاکرات به نتیجه برسد؟

نادر قاضی‌پور: فعلاً من امیدوار نیستم اما دعا می‌کنم که روند مثبت شده نتیجه به‌نفع ایران باشد.

تسنیم:پولهای بلوکه شده ایران را چگونه می‌دهند؟

نادر قاضی‌پور: بلوکه کردن پولها غیرقانونی است و آنها خلاف و دزدی کرده‌اند، همین‌ها سبب شدند که جوانان و مردم ما که بیمار سرطانی بودند از دارو و مواد اولیه محروم مانده و در نتیجه به‌علت نبود دارو فوت کنند، پس قاتل آنها کسانی هستند که ما را تحریم کرده‌اند و کسانی که از درون این تحریم‌ها را تأیید می‌کنند و یا حتی وطن‌فروشانی که به خارج رفته‌اند نیز آنها را تأیید می‌کنند.

تسنیم:شما اشغال سفارت انگلستان را چقدر در استمرار تحریم‌ها و فشارها علیه ایران مؤثر می‌دانید؟

نادر قاضی‌پور: اشغال سفارت کار اشتباهی بود اما سازماندهی شده نبود، یک عده خاصی این کار را انجام داده برخی نمایندگان مجلس در این کار حضور داشتند اما به هر حال در این قضیه من ضعف را در قوه قضائیه می‌بینم که با اینها برخورد کاملی نکرد.

تسنیم:اقدامات اخیر گروهک تکفیری داعش را در عراق چگونه ارزیابی می‌کنید؟

نادر قاضی‌پور: من داعش را مخفف دلارهای آمریکایی علیه شیعه تعبیر می‌کنم یعنی همه تحرکات داعش نتیجه هزینه کردن دلارهای آمریکایی علیه شیعه است، به‌گمانم عدم هماهنگی و فقدان رهبری واحد در عراق سبب این‌همه اتفاقات شد. حداقل 67 درصد جمعیت عراق شیعه هستند، آقای حکیم از آیت‌الله سیستانی تبعیت کرده‌اند و فتواهای وحدت آفرین دادند و آقای نوری مالکی نیز قانونی عمل می‌کند.

اکنون دیپلمات‌هایی که رفته‌اند و در ژنو مذاکره می‌کنند وابسته به دولت و این نظام هستند، بنابراین ما از آنها حمایت می‌کنیم، چون قانون این را می‌گوید پس در عراق هم همه آنها باید بروند و از دولت قانونی نوری مالکی حمایت کنند و الآن هم بهترین فرصت است که ارتش بعثی را از سازماندهی خارج و منحل کنند و ارتش ملی مردمی را بر سر کار بیاورند.

تسنیم: شما نقش نوری مالکی را در این قضیه چگونه می‌بینید، چون برخی اعتقاد دارند که عملکرد و سیاست نوری مالکی سبب این نابه‌سامانی‌ها شد؟

نادر قاضی‌پور: آقای نوری مالکی فرد مقتدر و قدرتمندی است و می‌خواهد ارتش را سازماندهی کند که باید دوستان ما هم کمکشان کنند و دستشان را بگیرند.

تسنیم: پس شما راهکار برون‌رفت از این بحران را تبعیت از قانون می‌دانید؟

نادر قاضی‌پور: ما عراق یک‌پارچه می‌خواهیم و با تجزیه عراق به سه قسمت مخالفیم، چون اصلاً امکان پذیر نیست و مرقد چهار امام معصوم ما در آنجا قرار دارد.

تسنیم: اخیراً اعلام شد که ترکیه مخالف این قضیه است؟

نادر قاضی‌پور: چه‌کسی گفته؟

تسنیم: معاون حزب اردوغان.

نادر قاضی‌پور:پس چطور می‌شود که پسرش می‌رود و با اینها مذاکره و مدارا می‌کند؟ مگر داعشی‌ها اول در قطر ساماندهی نشده و بعد در ترکیه آموزش ندیدند و از آنجا وارد سوریه نشدند؟

آنچه روشن است اینکه در استان آذربایجان غربی هیچ‌گونه جای پایی برای داعش وجود ندارد و جمهوری اسلامی 8 سال در این مرزها با صدام که 27 کشور از او حمایت می‌کردند جنگ کردند و نیروهای مسلح و پرتوان جمهوری اسلامی اجازه نمی‌دهد که داعش به سرحدات مرزی ما برسد و اگر هم برسد سبب قتل‌عام تروریست‌ها می‌شود و در این زمینه باید گفت که داعش تفکر و زاییده آمریکا است و اسرائیل به آنها خط می‌دهد و ترکیه هم مجری طرح این سه کشور است.

تسنیم: به مسئله انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی وارد شویم، پس از انتخابات ریاست جمهوری یک تحرک واضحی برای تسخیر مجلس دهم توسط یک طیف سیاسی آغاز شده، ارزیابی شما برای انتخابات آینده مجلس که 21 ماه به آن زمان مانده چیست؟

نادر قاضی‌پور: در مجموع ملت ایران به عملکردها نگاه می‌کند، مثلاً می‌بینیم که آقای هاشمی انتخابات برگزار کرد و آقای خاتمی پیروز شد، آقای خاتمی برگزار کرد و آقای احمدی‌نژاد پیروز شد و او هم انتخابات برگزار کرد و آقای روحانی برگزیده شد، در دوره‌های مختلف وقتی مردم می‌بینند که نماینده بله‌قربان‌گو است و هیچ‌کاری انجام نداده و تنها به‌دنبال منافع شخصی خود است و یا به‌دنبال منافع افراد است خود به خود سلب اعتماد می‌کنند.

در دولت دهم آقای احمدی نژاد اصول گرایی را از بین برد و ضربه هولناکی به آن زد، مثلاً در زمان انتخابات با مشایی رفت برای ثبت‌نام، در حالت کلی انتخابات آینده شیرین و پرشور می‌شود و تمام جریانات ان‌شاءالله در انتخابات حضور می‌یابند و آرزوی ما این است که حداکثر مشارکت مردم در انتخابات مدنظر باشد و پیش‌بینی می‌کنم که بالای 70 تا 80 درصد مردم در انتخابات شرکت می‌کنند و مردم هم به هرکس رأی دهند مورد احترام است، چون آنها همواره از مسئولان جلوتر هستند.

تسنیم:شما چقدر موافق هستید که از هم‌اکنون فضا انتخاباتی شود؟

نادر قاضی‌پور: فعلاً زود است، چون از تیر ماه و 6 ماه قبل به مسئولان اعلام می‌کنند که از شغلهای دولتی خود استعفا دهند، پس از الآن زود است برای تبلیغات انتخاباتی.

تسنیم:تحلیل طیف سیاسی اصلاح‌طلب این است که اگر از الآن شروع نکنیم نمی‌توانیم اکثریت کرسی‌های مجلس را به دست آوریم.

نادر قاضی‌پور: افرادی که در فتنه 88 حضور داشته‌اند مرتد هستند و حق شرکت در انتخابات را به‌عنوان نامزد ندارند، آنها باید توبه‌نامه خود را امضا کنند و خود را ثابت کنند چون فتنه 88 فتنه‌ای برای سرنگونی اسلام و جمهوری اسلامی بود و کسانی که 29 خرداد 88 پس از خطبه‌های مقام معظم رهبری رفته و آن سوی مرز ماندند، بازگشت آنها از دیدگاه ما درست نیست و باید اظهار ندامت کنند که نکرده‌اند.

تسنیم:هم‌اکنون بحث داغ هم در مجلس و هم نزد عموم مردم طرح افزایش جمعیت است، دیدگاه حضرتعالی در این قضیه چیست؟

نادر قاضی‌پور: پس از فرمان مقام معظم رهبری برای جلوگیری از سالخوردگی و جوان نگه داشتن جامعه، من طرح مبسوطی ارائه دادم و هم اکنون یک ماه و نیم است که طرح خاک می‌خورد.

اجرای این طرح مستلزم فرهنگ‌سازی، ایجاد امکانات و از میان برداشتن محدودیت‌ها و تحریم‌ها توسط دولت است و باید سیاست فرزند کمتر و زندگی بهتر را لغو کنند، چون مردم خود می‌دانند که در جامعه چه بکنند.

تسنیم: شما فضای عمومی جامعه را در مورد برخی لوایح و طرحهای مربوط به افزایش جمعیت چگونه می‌بینید؟

نادر قاضی‌پور: در مجلس یک طرحی مطرح بود که به‌خوبی به صحن آورده نشد اما امیدواریم با رفع اشکالات و لحاظ دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در نهایت خروجی خوبی را شاهد باشیم.

تسنیم:آیا شما با این سیاست موافق هستید که در شرایط حال حاضر جامعه فرزند بیشتر، رفاه بیشتر و آسایش و آرامش بیشتری را در پی می‌آورد؟

نادر قاضی‌پور: ببینید اگر خانواده کم‌جمعیت را با خانواده پرجمعیت مقایسه کنیم می‌بینیم که پدر و مادر کدام‌یک در خانه سالمندان هستند؟ مثلاً چه‌بسیار والدینی که فقط یک فرزند داشته‌اند در حالی که تک‌فرزندشان همان‌ها را راهی خانه سالمندان کرده و خود به خارج از کشور رفته است.

در حالی که در خانواده‌های پرجمعیت همیشه نشاط و شادابی و رفت و آمد و صله ارحام وجود دارد.

ما مسلمانیم و معتقدیم هر که دندان دهد نان دهد چون روزی‌رسان خداست، چه‌بسیار از افراد متمول جامعه که فرزندانشان معتاد شدند و به‌عکس بسیاری از فرزندان خانواده‌های کارگری رشد کرده در مسئولیت‌های بالای کشوری قرار گرفتند.

رفاه خوشبختی نمی‌آورد چون برخی از کسانی که فرزندان خود را در کلاس‌های زبان ثبت‌نام کرده اتومبیل آخرین سیستم در اختیار آنها قرار می‌دهند از دین و دیانت به‌دور می‌شوند و با هر مشکلی می‌روند در خارج از کشور و ابتدای مهاجرت هفته‌ای یک بار تماس می‌گیرند و بعد ماهیانه و بعد تنها به عید نوروز خلاصه می‌شود و 5 سال دیگر حتی والدین خود را فراموش می‌کنند، پس رفاهی که به این شکل در جامعه جاری باشد هیچ دستاوردی ندارد.

تسنیم:در بحث صنعت خودرو برخی از نمایندگان مجلس موضوع کیفیت پایین خودروهای تولید داخل را با جدیت پیگیری می‌کنند و در عین حال قیمت خودروها نیز با کیفیت آنها تناسب ندارد، برای حل مشکل صنعت خودرو چه باید کرد؟

نادر قاضی‌پور: نمی‌دانم شما تا چه‌اندازه به صنعت خودرو سازی اشرافیت دارید، من الآن 6 سال است که در کمیسیون صنایع هستم و اظهار نظر می‌کنم، دو گروه خودروسازی عظیم مثل سایپا و ایران خودرو در ایران فعالیت می‌کنند که هرکدام از آنها بالای 130 شرکت دارند که بسیاری از آنها زیان‌ده هستند در حالی که ملت ایران باید تاوان زیان‌ده بودن آنها را با خرید خودروهای گران و بی‌کیفیت پرداخت کند.

تسنیم: وضعیت سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو را چطور ارزیابی می‌کنید؟

نادر قاضی‌پور: من با واردات در مناطق آزاد بسیار مخالفم و حساسیت و علاقه فراوانی به تولید داخلی دارم. من یک ماه پیش از وزیر نفت سؤال کردم در مورد تولیدات داخلی، اما گفت: تو این سؤال را پیش از این پرسیدی، و من گفتم اگر 30 مرتبه هم نماینده باشم این سؤال را از وزیر نفت می‌کنم تا جایی که این وزارت‌خانه از تولیدات داخلی استفاده کند.

پیشتر دولت آمد و موضوع راه‌اندازی 4 منطقه آزاد را مطرح کرد، در کمیسیون اقتصادی نامه نوشتیم که منطقه آزاد ارومیه هم راه‌اندازی شود اما دولت مخالفت کرد و ما اعتراض کرده‌ایم.

تسنیم: هم‌اکنون فضای مدیریت جهادی استان پس از طرح شعار سال از سوی مقام معظم رهبری یعنی اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی را چگونه می‌بینید؟ و آیا شما در شورای فرهنگ عمومی عضویت دارید؟

نادر قاضی‌پور: بله، حضور دارم و علت حضور نیافتنم در جلسه اخیر شورای فرهنگ عمومی این بود که با ارسال یک دعوت‌نامه که نمی‌شود به جلسه دعوت کرد و باید تماس گرفته به اعضا بگویند، ضمن اینکه برای سرزدن به بیمارم در تبریز حضور داشتم.

تسنیم:شما اشکال کار در شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی را از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که دبیرخانه آن است می‌دانید یا دفتر امام جمعه که ریاست شورا را به‌عهده دارد؟

نادر قاضی‌پور: من نمی‌دانم، ارومیه یک حسنی (امام جمعه سابق) دارد که فردی مجاهد و انقلابی است، اصلاً افراد انقلابی ارومیه هیئت‌های مذهبی و مکتب‌های قرآنی هستند که به‌طور خالص در خط نظام و اسلام فعالیت می‌کنند و دولت‌ها اگر میلیاردها تومان برای تضعیف آن یا تشکیل دوباره چنین مجموعه‌هایی هزینه کنند نمی‌توانند و بی‌فایده است چون خط سرخ امام حسین(ع) همیشه جاری و ساری است.

امروزه مکتب قرآن خواهران و برادران در شهرستان ارومیه فعالیت می‌کنند و همه هیئت‌ها زحمت می‌کشند تا دین اسلام را به‌نحو احسن تبلیغ کنند.

تشکیلاتی که برای ساماندهی کار هیئت‌ها راه‌اندازی شده کار قابل تقدیر است اما باید مواظب باشند دچار سیاسی‌کاری نشوند.

تسنیم:نکته پایانی؟

نادر قاضی‌پور: آنهایی که به من رأی دادند یک چشم من هستند، اما کسانی که به من رأی ندادند دو چشم من هستند، و من گروه دوم را اصلاً مقصر نمی‌دانم و مقصر خودم را می‌دانم که به‌درستی خدمت نکرده‌ام تا مرا بشناسند.

انتهای پیام/*1

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon