برگزاری نمایشگاه دائمی کتاب ویژه جوانان در لرستان

برگزاری نمایشگاه دائمی کتاب ویژه جوانان در لرستان

خبرگزاری تسنیم: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان گفت: فضای کتابخانه ای در پرکردن اوقات فراغت جوانان بسیار مؤثر است و در این راستا پیشنهاد می شود یک نمایشگاه دائمی کتاب ویژه جوانان در لرستان برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، حجت الاسلام محمد رضا خدایی، امروز در جلسه کارگروه فرهنگی استان که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد:  یک اشکال ساختاری به طور کلی در روند فعالیت های ما وجود دارد که در یک نگاه ساده قابل مشاهده نیست.

وی افزود: جامعه ما به جای فرد محوری، به سمت جامعه محوری رفته است که این مربوط به نظام پیشنهادات است، باید پیشنهادات را به نام شخص ثبت کرد تا سبب ایجاد انگیزه برای افزایش پیشنهادات خوبی شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان  تصریح کرد: باید فهرستی از دستگاه هایی که فضاها و امکاناتی برای پرکردن اوقات فراغت دارند، از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شود، که می توان از پایگاه های بسیج در راستای این هم افزایی استفاده کرد.

وی با اشاره به نقش موثر فضاهای کتابخانه ای استان در بحث اوقات فراغت گفت:  یکی از موارد موثر در زمینه اوقات فراغت در بین جوانان، فضاهای کتابخانه ای است که می توان در این زمینه نمایشگاه های دائمی کتاب را در فصل تابستان ایجاد کرد.

مهرداد غضنفری، رئیس جهاد کشاورزی لرستان  نیز در این جلسه اظهار کرد: دانش آموزان فعلی، آینده سازان کشور هستند، در این راستا پرکردن زمان با برنامه های اوقات فراغت مطرح نیست، بلکه چگونگی برنامه ریزی  بسیار مهم است، که با توجه به بیکاری در استان باید از حرکت جوانان به سوی بیکاری جلوگیری شود.

وی افزود: خروجی دانشگاه ها پس از استخدام و جذب در دستگاه های دولتی، کارایی و کارآمدی لازم را ندارند، که لازم است در این زمینه روحیه خود اتکایی و ابتکار و خلاقیت را در بین جوانان تقویت کنیم.

 رئیس جهاد کشاورزی لرستان  تصریح کرد: در فصل تعطیلی مدارس می توان دانش آموزان را به عنوان کارآموز مشغول به کار کرد تا مهارت های لازم را به دست بیاورند.

غضنفری با اشاره به توانمندی زنان روستایی افزود: در توانمندی روستائیان در حوزه زنان کاملا شاهد بازخورد کار آنان شده ایم و نمونه هایی از کار آفرینی زنان را دیده ایم.

وی بیان کرد: همه این کارها بر اثر کارآموزی ها و آموزش هایی است که سبب شده است  زنان روستایی مهارت هایی را به صورت حرفه ای بیاموزند و در زندگی خود به کار گیرند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon