پرداخت مالیات وظیفه همه مردم در قبال دریافت خدمات دولتی است

پرداخت مالیات وظیفه همه مردم در قبال دریافت خدمات دولتی است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه سلماس پرداخت مالیات را وظیفه مردم در قبال دریافت خدمات دولتی برشمرد و بر اهمیت پرداخت به موقع آن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی با اشاره به شروع ماه مبارک رمضان و لزوم توجه هرچه بیشتر به اعمال و رفتار در این ماه گفت: از جمله بارزترین اعمال نیکو در این ایام دادن صدقه است که ائمه اطهار هم به این امر خوب تاکید زیادی داشته‌اند.

وی افزود: در برخی از روایات دادن صدقه عامل شفای مریضان تلقی شده و اعمالی همچون صله ارحام و احترام به بزرگتران بسیار خوب دانسته شده است.

امام جمعه سلماس گفت: در ایام روزه‌داری باید توجه بیشتری به چشم و زبان خود داشته باشیم تا از آلودگی به گناه و معصیت دور شویم.

موسوی بیان کرد: مردم باید همیشه به امر اکرام ایتام توجه کنند و یکدیگر را به این موضوع توصیه نمایند تا در این ماه بزرگ الهی که خداوند از درگاه رحمت وسیع خود با بندگان رفتار می‌نماید، بتوانند از نعمت توبه کردن در درگاه خداوند بهره‌مند شوند و به او نزدیک شده و از گناه دور شوند.

وی تصریح کرد: مردم اگر در دعاهای خود تمام مسلمانان را درنظر بگیرند و خیر تمام مسلمین را از خداوند متعال درخواست نمایند، به عزت دنیا و آخرت دست یافته و از فرصت آمرزش گناهان استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به روز شهرداران و دهیاران در هفته آتی گفت: این قشر خدمتگذار در مقابل مردم طبق قانون وظایفی دارند که باید به نحو احسن انجام دهند ولی مردم نیز باید در مقابل خدمات ایشان با مجموعه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها همکاری لازم را انجام دهند و در جهت پیشرفت شهر و روستا اقدام نمایند.

وی به سالروز سالروز وفات حضرت خدیجه سه سال قبل از هجرت پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: عظمت شان این بانوی بزرگ اسلام در روایات مختلف از طرف شیعه و اهل سنت اشاره شده است و وی از بزرگترین و نیکوترین زنان بهشتی یاد شده است.

موسوی افزود:حضرت خدیخه(س) نخستین زنی است که به پیامبر و دین اسلام ایمان آورد و تمام ثروت خود را در جهت پیشرفت و ابقای این دین مبین هزینه کرد و در راه دفاع از اسلام در حد توان خود همیشه همراه حضرت محمد(ص) بود.

خطیب جمعه سلماس به روز ادبیات کودکان و نوجوانان اشاره و تصریح کرد: جوانان و نوجوانان امانت الهی در نزد والدین هستند و همانطور که فرزندان وظایفی در مقابل والدین خود دارند، پدر و مادر هم در مقابل فرزندان وظایف ویژه ای از جمله تربیت با آداب اسلامی، نامگذاری مناسب با شئونات و آداب دین مبین اسلام و آشنا کردن و سوق دادن کودکان و نوجوانان به قرآن کریم و عمل به دستورات آن دارا می‌باشند.

امام جمعه سلماس با محکوم کردن اقدامات تروریست‌ها، تکویری‌ها و وهابی‌ها ‌علیه مسلمانان عراق و با عنوان سخنی از مقام معظم رهبری در مورد جنگ اتفاق افتاده در این کشور گفت: این اغتشاشات جنگ وابستگان به آمریکا با طرفداران استقلال ملت‌ها است و جنگ بین شیعه سنی نیست.

وی افزود: همانطور که امام خمینی(ره) هم اشاره کرده بود چاره‌ اساسی وضعیت نکبت بار کشورهای اسلامی، وحدت همه مسلمانان در قطع ید ابرقدرت‌ها است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon