فروش محصولات پتروشیمی با ارز آزاد رانتخواری را از بین می‌برد

فروش محصولات پتروشیمی با ارز آزاد رانتخواری را از بین می‌برد

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به این که صنعت پتروشیمی یکی از صنایع بزرگ و تاثیرگذار در بورس است، فروش محصولات پتروشیمی با ارز آزاد در بورس کالا می تواند تاثیرات مثبتی بر روند کلی معاملات بورس داشته باشد.

امید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص فروش محصولات پتروشیمی با ارز آزاد در بورس کالا گفت: تغییر مبنای تعیین قیمت پایه محصولات پتروشیمی از ارز مبادله ای به ارز آزاد در بورس کالا می تواند به رونق دوباره این صنعت در کشور کمک کند؛ بعلاوه این اتفاق اثرات مثبتی بر سایر صنایع مرتبط با صنعت پتروشیمی نیز خواهد داشت.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: یکی دیگر از مزایای فروش محصولات پتروشیمی با ارز آزاد این است که دست مافیا و کسانی که از این راه سودهای غیرمنطقی می برند از بازار دلالی کوتاه می شود و واسطه گری هم تا حدود زیادی در این صنعت از بین می رود.
وی در خصوص تاثیر این طرح بر بازار سرمایه نیز تصریح کرد: با توجه به این که صنعت پتروشیمی یکی از صنایع بزرگ و تاثیرگذار در بازار سرمایه کشور است، فروش محصولات پتروشیمی با ارز آزاد در بورس کالا می تواند تاثیرات مثبتی بر روند کلی معاملات بورس داشته باشد.
بر اساس این گزارش؛ بعد از نشست هفته گذشته وزرای اقتصاد، صنعت، نفت، رییس کل بانک مرکزی و رییس سازمان بورس به منظور بررسی راهکارهای تقویت بازار سرمایه و با موافقت وزارت صنعت، مبنای تعیین قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا، از امروز ارز مبادله ای به ارز آزاد تغییر خواهد یافت، بعلاوه این که وزارت صنعت تأکید کرده است همه محصولات پتروشیمی باید در بورس کالا عرضه شود.
در ابلاغیه قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به مدیرعامل بورس کالای ایران آمده است: با توجه به تعدیل نرخ های پایه و همچنین به منظور رصد نمودن مداوم بازار و تأمین نیاز داخلی، کلیه تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی، اعم از دولتی و خصوصی موظف‌اند همه محصولات خود را از طریق بورس کالا عرضه کنند.
همچنین بر این اساس در تبصره این ابلاغیه در صورتی که محصولات عرضه شده در بورس کالا در دو مرحله متوالی عرضه به فروش نرسد، واحد عرضه کننده مجاز است به همان میزان که فروش نرفته، در خارج از بورس به فروش رساند.
انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه